پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
استاندار امسک روسیه با همراهی استاندار و جمعی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد از مناطق مختلف شهرستان دنا از جمله روستای توریستی کریک دیدن کردند.

شعارسال: در این برنامه سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی شهرستان سی سخت و استان را برای استاندار امسک و هیئت تجاری و اقتصادی روسیه تشریح کرد.

هیئت تجاری و اقتصادی روسیه با تلاش اتاق بازرگانی یاسوج به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کردند.

در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز کهگیلویه وبویراحمد دهکده ای زیبا و توریستی به نام کریک قرار دارد که در نگاه اول ماسوله در گیلان را در ذهن تداعی می کند.

بافت این دهکده توریستی که از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده به صورت پلکانی ساخته شده به این صورت که حیاط هر خانه پشت بام خانه دیگری است.

یکی از جاذبه های زیبایی روستای تاریخی کریک، بافت قدیمی،خانه های کاه گلی ،طبیعت بکر و قبرستان تاریخی این روستا بوده که در دل طبیعت بنا شده است.

روستای کریک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان دنا به شمار می‌رود و یکجانشینی در این منطقه، به دوران قبل از مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران مربوط است.

منظره خانه‌های چوبی و گهگاه نیم سوخته در بافت قدیمی و جریان آب در جوی‌هایی که در کوچه‌های پیچ در پیچ روستا روانند، جلوه‌ای زیبا و تماشایی به روستا بخشیده است.

روستای خوش آب و هوای کریک که در میان دره باصفای کریک و در مسیر دسترسی به منطقه ییلاقی و زیبای سی‌سخت واقع شده است، یکی از مسیرهای صعود به قله دنا نیزمحسوب می‌شود که در فصول مختلف سال میزبان طبیعت دوستان و توریستان است.

حواشی رودخانه پرآب روستا با انبوهی از درختان بلند مثمر و غیر مثمر، از جمله مکان‌های جالب توجه گردشگران برای اقامت موقت به خصوص در نیمه اول سال می‌باشد. چشمه‌های متعدد حاشیه رودخانه و استخر پرورش ماهی از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستا هستند.

وجود این همه مزیت منحصربه فرد باعث شد تا در سال 87این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد معرفی و به عنوان روستایی پایلوت در امر گردشگری عملیات بازسازی و مرمت خانه های قدیمی این روستا از سرگرفته شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 2آبان1395، کدخبر: 78763: www.sobhezagros.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
نمی دونم چرا مدیران استان متوجه نیستند که روس ها برای گاز اومدن و لاغیر. صنایع دستی و گردشگری و ...، همه بهانه و ظاهر کار است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین