پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت وام‌ 100 میلیون تومانی به متقاضیان تغییر کاربری خانه‌های قدیمی برای گردشگری در باشت خبر داد.

شعارسال : محمود باقری ديروز با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری اظهار کرد: زیرساخت‌های مناسبی در مناطق مختلف استان به خصوص شهرستان باشت که شرایط خوبی در زمینه گردشگری دارد را فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، توسعه گردشگری استان را مستلزم اعتماد به بخش خصوصی دانست و گفت: واگذاری بیش از 14 اردوگاه تفریحی به بخش خصوصی از اقدامات خوب میراث فرهنگی استان در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد بود.

این مسئول گفت: نمایندگی این اداره‌کل در باشت ظرفیت‌های روستاییان این شهرستان را در زمینه صنایع دستی شناسایی کند و ما هم در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از صنایع دستی آنها را به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات مورد نیاز معرفی می‌کنیم.

باقری با اعلام این خبر که به متقاضیان برای تغییر کاربری خانه‌های قدیمی باشت 100 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، گفت: بوم‌گردی یکی دیگر از راه‌های ساماندهی مسافران در شهرهای قدیمی استان است و این اداره‌کل با پرداخت وام به متقاضیان تغییر کاربری خانه‌های قدیمی باشت شرایط رونق گردشگری در این شهرستان را فراهم می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه بیش از 90 درصد فعالان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد زنان هستند، تصریح کرد: با حمایت‌های میراث فرهنگی تعداد 30 هزار نفر از بافندگان این استان در زمینه دست‌بافت‌های مانند گلیم و جاجیم فعالیت دارند.

باقری با بیان اینکه 6 هزار نفر از بافندگان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه‌دار هستند، عنوان کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی در 135 روستای استان تعداد علاقمند و فعالان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به حدود 35 هزار نفر رسیده است.

وی از استانداردسازی تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد و گفت: با برندسازی دست‌بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد از صادر کردن صنایع دستی این استان به نام دیگر استان‌ها جلوگیری می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار سه شنبه 17 آذر 1394 ، کد مطلب : 13940917000382 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین