پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۰۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نباید توسعه صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تنها به یک جنبه آن محدود شود و هر منطقه ای از این استان چهار فصل را نیز متناسب با ظرفیت ، توانمندی و استعدادی همان منطقه برای آن برنامه ریزی می کنیم.

شعار سال: استاندار کهگیلویه وبویراحمد در برنامه زنده تلویزیونی دستان آسمان که از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت،از ظرفیت های بالای این استان در حوزه میراث معنوی و آثار باستانی نام برد.

 حسین کلانتری با تاکید بر لزوم مدیریت هوشمندانه در بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بیش از شناسایی و معرفی به جامعه، از نداشتن مدیریت هوشمندانه و مسئولانه رنج می برد.

 وی گفت: هر چند حوزه گردشگری به عنوان اولویت اول توسعه در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده است اما این انتخاب بدون دانش و شناخت برنامه های راهبردی و افق روشن از سوی متولیان کاری ابتر و بیهوده است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سرزمین چهارفصل و رؤیایی کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن بیش از ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۲هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی و ۷۵۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و سایر ظرفیت های بکر، اما همچنان درسهم دستاوردهای این حوزه در سبد اقتصادی خانوارها، بسیار محدود است.

وی گفت:صنعت گردشگری توان کاهش شکاف عمیق توسعه ای این استان را دارد، این حوزه باید به عنوان یکی از ظرفیت های بالقوه و محور اصلی توسعه استان ، از حالت انفعال خارج و به یک کانون فعال، پویا، موثر و امیدآفرین در راستای ایجاد اشتغال، کسب درآمد و شکوفایی همه جانبه استان تبدیل شود.

 کلانتری با اشاره به تدوین سند جامع توسعه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: راهبرد اصلی ما در تدوین و اجرای این سند گردشگری مبتنی بر منفعت و سود اقتصادی است که با ساخت کانون های گردشگر پذیر، تامین زیرساخت های خدمات دهی و با رویکرد درآمدزایی ممکن است.

 وی افزود: می توان با احیا، شناسایی، برند سازی و حتی آموزش در این راستا به نقطه عطفی در رونق و توسعه گردشگری این استان تبدیل شد.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نباید توسعه صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تنها به یک جنبه آن محدود شود و هر منطقه ای از این استان چهار فصل را نیز متناسب با ظرفیت ، توانمندی و استعدادی همان منطقه برای آن برنامه ریزی می کنیم.

 کلانتری تصریح کرد: هنوز بسیاری از ظرفیت های بخش گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد ناشناخته و نهفته مانده است.

 وی گفت: با احیا ، شناسایی و حتی برند سازی برخی آداب و رسوم زیبا و منحصر به فرد عشایری ،پخت غذاهای سنتی و خاص این خطه و مستندسازی برخی رفتارها ، آیین ها و فرهنگ های ناب روستایی در این سرزمین می توان به رونق و توسعه بیش از پیش گردشگری استان کمک کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 23 آذر 98، کد مطلب: 140980: www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
به گردشگری استان هایی چون کهگیلویه باید توجه فراوان بشه که می تونه بخش زیادی از هزینه ها رو از همین گردشگری به دست اورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
یک اصل بسیار مهم در صنعت گردشگری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین