پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
وقتی تابلوی تعطیل می‌شود بر بالای سردرب هتل ارم یاسوج خودنمایی می‌کند خود علامتی برای رکود و زنگ خطری برای تعطیلی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.
شعارسال: مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد در همه سال‌های اخیر بسیار سعی کرده‌اند که برای توسعه استان یکی از محورها را گردشگری قرار دهد چنان که مسؤولان فعلی در بدو ورود خود به استان برنامه‌ای چهار ساله تنظیم کردند و به همراه سه محور دیگر، گردشگری را هم جز محورهای چهارگانه توسعه در برنامه چهار ساله آوردند.

اما از مسؤولان و برنامه آن‌ها که بگذریم باید قبل از هر چیز به داشته‌ها و زیرساخت‌های خدادادی گردشگری در مناطق مختلف این استان بپردازیم داشته‌هایی که دیگر استان‌ها تنها برای وجود یکی از آنها در استان خود حاضر به پرداخت هر هزینه‌ای هستند.

از زیبایی و طبیعت بکر یاسوج و سی‌سخت گرفته تا جاده رویایی باشت به چرام و گردنه شلال‌دان و چشمه بلقیس چرام تا موگرمون لنده و تنگ ماغر بهمئی و آبشار کمر دوغ چاروسا و صدها و بلکه هزارها جاذبه طبیعی که چشم نواز بوده و چشم هر بیننده‌ای را از این همه آفریده زیبای خداوند خیره می‌کند.

اما متأسفانه به موازات این آفریده‌های خداوندی در استان ما از گذشته تاکنون مسوولانی که سلیقه استفاده درست از این جاذبه‌ها را داشته باشند به چشم ندیده است مسؤولانی که هم سلیقه داشته باشند و هم تعهد شکوفایی این همه جاذبه در آن‌ها وجود داشته باشد.

در چند سالی که به عنوان خبرنگار به نشست‌ها و جلسات با موضوع گردشگری دعوت شده‌ایم برنامه‌ای که به صورت عملی برای توسعه این بخش در نظر گرفته شده باشد ندیده‌ایم و اصولا نه تنها برنامه‌ها به عملیاتی شدن منتهی نمی‌شوند بلکه این نشست‌ها در برخی موارد حتی نتوانسته‌ گرهی کوچک از مشکلات حوزه گردشگری را برطرف کند.

به طور مثال سال‌های سال است که در برخی روزهای خاص گردشگران و مهمانانی به صورت گسترده وارد این استان می‌شوند و در پارک‌ها اسکان می‌یابند و تنها از یک مشکل کوچک آن هم سرویس بهداشتی گلایه دارند و با اخبار و گزارشاتی که تهیه می‌شود و رسانه‌ها هم بی‌پرده می‌گویند و می‌نویسند آبرویی برای حوزه گردشگری باقی نمی‌ماند.

اما دریغ از این که مسؤولان خم به ابرو آورده و برای سال آینده این مشکل کوچک را برطرف کنند تا مسافران و گردشگرانی که می‌آیند و از این جا می‌روند چنین مشکل بزرگی را به گوش دیگران نرسانند و این گونه حوزه گردشگری استان ما به دلیل وجود یک مشکل کوچک در سطح کشور از درجه اعتبار ساقط نشود.

در تمام طول سال‌های اخیر ندیده‌ایم که مسؤولان در نشست‌های گردشگری خود از قهوه‌خانه‌داران و هتل‌داران و دکه‌داران و همه آن‌هایی که با گردشگر و گردشگری سر و کار دارند دعوت به عمل آورده و مشکلات آن‌ها را بپرسند و در صورت توان این مشکلات را برطرف کنند تا حوزه گردشگری استان بیشتر و بیشتر آسیب نبیند.

نشست‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تنها و تنها به حضور چند مدیر بی‌تفاوت خلاصه شده و صاحبان اصلی و بازیگران اثرگذار حوزه گردشگری با مشکلات عدیده‌ای که دارند در کنار گود مانده‌اند و کسی هم برای هم اندیشی از آن‌ها نظر نمی‌خواهد.

تاکنون در هیچ نشستی با محوریت گردشگری ندیده‌ایم که صاحبان هتل وفا و پاسارگاد گچساران و یا هتل ارم یاسوج و سایر محل‌های اقامتی یکجا دعوت شده و مشکلات آن‌‌ها بررسی شود.

به همین خاطر است که امروز بعد از چندین دهه باید تابلوی تعطیل می‌شود را بر بالای سردرب هتل ارم یاسوج ببینیم هتلی قدیمی که با وضعیت کنونی تنها به یک آدرس در مرکز استان تبدیل می‌شود.

یکی از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد به نوع نگاهی است که مسؤولان به مسوولیت‌ها دارند.

به عنوان نمونه همه فکر می‌کنند وظیفه رسیدگی به امور گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها و جلوگیری از ورشکسته شدن اماکن گردشگری بر عهده دستگاهی مانند اداره‌کل گردشگری است در حالی که در حوزه گردشگری چندین و چند دستگاه مسؤولیت دارد اما همه از زیر بار مسؤولیت جا خالی می‌دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 دی 1395، کدخبر: 13951024000086، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین