پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۱۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از احداث نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در پارک اسکان یاسوج خبر داد.
شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از احداث نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در پارک اسکان یاسوج خبر داد.

محمود باقری در نشست ظهر امروز کارگروه گردشگری، استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یکی از مقصد‌های جدید گردشگری در سطح کشور دانست و اظهار کرد: صنعت گردشگری در سند آمایش سرزمینی دیده شده و این صنعت جزء یکی از سه محورهای توسعه استان به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید به سمت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری حرکت کنیم، گفت: ادارات، شهرداری‌ها و خصوصاً بخش خصوصی می‌توانند در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کمک کنند.

وی در ادامه سخنان خود به حوزه اکوتوریسم اشاره کرد و افزود: در حوزه اکوتوریسم، میراث معنوی و میراث تاریخی در استان فضاهایی وجود دارد که می‌تواند به جذب گردشگر کمک کنند.

این مسؤول با بیان اینکه طبعیت بکر استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته، افزود: طبق آمار سالانه 15 درصد گردشگران خارجی رشد داشته و در سه ماهه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی 50 درصدی داشته است.

باقری در ادامه سخنان خود از احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در پارک اسکان یاسوج خبر داد و عنوان کرد: این بازارچه در زمینی به مساحت حدود دو هزار متر مربع احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد صنایع دستی را عامل جذب گردشگر و رونق بخش تولید و اقتصاد این استان دانست و گفت: در حوزه صنایع دستی به ویژه گلیم، جاجیم و گچمه وضعیت خوبی در کشور داریم و در حال برندسازی صنایعی از گلیم بویراحمد هستیم.

وی تصریح کرد: جای بازارچه‌هایی که بتواند تولیدات صنایع دستی استان را در معرض دید گردشگران قرار دهد خالی است و تولید کنندگان همواره از این موضوع گلایه‌مند هستند که ایجاد بازارچه از ضروریات استان است و تولید کنندگان ما یقین داشته باشند که بازارچه‌های دائمی صنایع دستی ایجاد می‌شود.

این مسؤول در بخش پایانی سخنان خود خواستار همکاری و مشارکت بخش خصوصی برای برگزاری جشنواره‌های استانی شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم تا زمانی که بخش خصوصی در استان فعال شود ردیف اعتباری برای برگزاری جشنواره‌ها به مدت سه تا 5 سال در نظر گرفته شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396، کدخبر: 13960531000932، www.kohgiluyeh-boyerahmad.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین