پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: انتقال آب از حوضه‌های آبریز همجوار یگانه راه چاره‌جویی برای معضل کم‌آبی در این استان است.

شعار سال: ایرج حیدریان با بیان اینکه استان سمنان کمترین میانگین بارش و بیشترین تبخیر آب در کشور را دارد اظهار کرد: منابع آبی درون استانی در شرایط فعلی و پس از خشکسالی‌های پی‌در پی، توانایی رفع مشکل کم‌آبی در این استان را ندارند.

وی با اشاره به سهم بخش‌های مختلف از آب مصرفی این استان خاطرنشان کرد: 87 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی، نه درصد در بخش شرب و چهار درصد آن در بخش صنعت و خدمات مصرف می‌شود.

وی با تمجید از عملکرد جهادکشاورزی در خصوص توسعه آبیاری‌های نوین در چند سال گذشته افزود: 25 هزار هکتار از 166 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان مجهز به این سیستم‌های نوین شدند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان از استان سمنان به عنوان یکی موفق‌ترین استان‌ها در نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی نام برد و تصریح کرد: استان سمنان عملکرد خوبی در انسداد چاه‌های کشاورزی غیرمجاز داشته است.

وی از آب‌رسانی از طریق تانکر به 57 روستای استان خبر داد و گفت: 40 روستا از این روستاها به‌صورت موردی و فصلی و 17 روستا نیز به‌صورت دائمی از طرق تانکر آبرسانی می‌شوند.

حیدریان از نمک‌زدایی و شیرین‌سازی و انتقال آب خزر به عنوان تنها راهکار درازمدت برای مشکل بی‌آبی در استان نام برد و گفت: تخصیص 30 میلیون مترمکعب از بند انحرافی تالار مازندران نیز در کنار ساخت سدهای در حال احداث استان راهکار میان‌مدت برای برون رفت از این مشکل است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در سد کالپوش گفت: با وجود گذشت سه سال از آبگیری این سد هنوز کنترل درستی بر منابع آن نیست و باید در تخصیص این منبع آبی بازنگری شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 11 مرداد 96، کدمطلب: 965-1890-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین