پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: در تخصیص شش ماهه از جمع اعتبارات هزینه‌ای 49.8 درصد از اعتبارات هزینه‌ای حقوق و مزایا و 43.5 درصد اعتبارات سایر استان همدان ابلاغ شده است.

شعار سال: اسکندر صیدایی امشب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، ضمن گرامیداشت «روز کبودراهنگ» با بیان اینکه پنج شهید این شهرستان در شکل‌گیری بنیان نظام اسلامی نقش‌آفرین بودند، اظهار کرد: شهدا خورشید‌های همیشه فروزان تاریخ هستند.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان همدان، افزود در جلسه 25 خرداد شورای برنامه‌ریزی سال‌جاری با 83 قلم شاخص توزیع بودجه هزینه‌ای استان همدان مشخص شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه در بخش بودجه هزینه‌ای 136 میلیارد تومان اعتبارات حقوق و مزایا، 93 میلیارد اعتبارات سایر و درمجموع 229 میلیارد بودجه هزینه‌ای استان است، بیان کرد: براساس میزان پیشرفت در پایان هر ماه تخصیص بودجه مربوطه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش بودجه هزینه‌ای، رشد اعتبارات حقوق و مزایا 24 درصد و سایر 6.2 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، ادامه داد: در تخصیص شش ماهه از جمع اعتبارات هزینه‌ای 49.8 درصد از اعتبارات هزینه‌ای حقوق و مزایا و 43.5 درصد اعتبارات سایر استان همدان ابلاغ شده است.

صیدایی با اشاره به اینکه به طور میانگین اعتبارات حقوق و مزایا 47.26 درصد بودجه هزینه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای به میزان تخصیصی که از خزانه کشور از سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود، باید منابع مالی را کمیته تخصیص مدیریت کند به گونه‌ای که هیچ حقوق و مزایایی از کارکنان استان جا نماند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول دولت پرداخت حقوق افراد است، افزود: در شش ماهه گذشته حقوق همه کارکنان رسمی، قراردادی، پیمانی و ... پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان با بیان اینکه نیرو‌های طرحی که از اعتبارات عمرانی حقوق دریافت می‌کند در دو مقطع به خزانه ابلاغ شده که تا پایان مهرماه هیچ نیروی طرحی بدون دریافت حقوق و مزایا نداشته باشیم، ادامه داد: با توجه به محدودیت موجود در نقدینگی تلاش شده حقوق کارکنان تحت شعاع قرار نگیرد.

* حقوق همه نیرو‌های قراردادی دستگاه‌های دولتی تا پایان مهر پرداخت شده است

وی با اشاره به اینکه حدود دو و نیم میلیارد تومان از اعتبارات سایر در مهرماه به حقوق نیرو‌های قراردادی برمی‌گردد، افزود: حقوق نیرو‌های قراردادی کاملا تامین شده و هیچ نیروی قراردادی در هیچ دستگاهی وجود ندارد که حقوق او تا پایان مهرماه در نظر گرفته نشده باشد.

صیدایی با اشاره به اینکه ماهانه هفت میلیارد تومان از اعتبارات سایر و 11 میلیارد تومان از اعتبارات حقوق و مزایا داشته‌ایم، افزود: حقوق نیرو‌های قراردادی از اعتبارات سایر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته تخصیص ماه گذشته چهار میلیارد تومان از اعتبار سایر ابلاغ داشته است، افزود: از این مبلغ دو و نیم میلیارد تومان حقوق نیرو‌های قراردادی است که از دستگاه‌ها تقاضا داریم حقوق نیرو‌های قراردادی تحت شعاع دو قسمتی شدن بودجه قرار نگیرد و در اولویت باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه سه دستگاه در آمد اختصاصی دارند، تصریح کرد: جمع کل درآمد اختصاصی استان همدان 19.7 میلیارد تومان است.

وی در زمینه اعتبارات تملک افزود: استان همدان دو سال گذشته در برخی از ردیف‌های اعتباری هیچ تخصیصی نداشت اما امسال تخصیص برای آنها ابلاغ شده است.

* همدان 506 میلیارد تومان اعتبار تملک دارد

صیدایی با بیان اینکه استان همدان 506 میلیارد تومان اعتبار تملک دارد، ادامه داد: 203 میلیارد تومان اعتبار سرمایه انسانی است که شامل استانی، توازن و شاخص‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه از 203 میلیارد تومان، 14.5 میلیارد تومان نقدی بوده و با نقدینگی متفاوت است، افزود: 8.6 میلیارد تومان از 203 میلیارد تومان اعتبار سرمایه انسانی مربوط به اسناد یک ساله و 15.4 میلیارد تومان مربوط به اسناد دو ساله است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان یادآور شد: در ردیف تملک و استانی 57 درصد تخصیص در سه قالب نقدی، اسناد یک ساله و اسناد دو ساله به استان همدان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه نقدی عدد است که به مرور نقدینگی آن باید به خزانه برگردد، تصریح کرد: سهم استان همدان از محل سه درصد نفت 66 میلیارد تومان است که حدود 4.7 میلیارد تومان نقدی، 2.26 میلیارد تومان اسناد یک ساله است و اسناد دو ساله ندارد.

صیدایی با اشاره به اینکه اعتبارات سه درصد نفت و گاز مربوط به مناطق محروم است، افزود: اعتبارات نفت و گاز با توجه به گذشته زمان باید به همان میزان ابلاغ می‌شود و در شش ماه امسال 50 درصد آن ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: در اعتبارات تملک ردیفی تحت عنوان 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که از این محل 15.1 میلیارد تومان اعتبار برای استان همدان در نظر گرفته شده که 3.1 میلیارد تومان نقدی بوده و بقیه آن ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان افزود: در زمینه ردیف 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده پروژه‌های ورزشی شهرستان‌ها و ... از این ردیف برخوردار هستند.

*امسال همدان 158 میلیارد تومان اعتبار ردیف متوازن دارد

وی با اشاره به اینکه استان همدان دو ساله گذشته از اعتبار ردیف متوازن از امکانات کشور تخصیص نداشته است، بیان کرد: امسال استان همدان 158 میلیارد تومان اعتبار ردیف متوازن دارد که30 درصد تخصیص ابلاغ شده و 8.4 درصد از اسناد یک ساله، 37.9 درصد اسناد دوساله است.

صیدایی با اشاره به اینکه استان همدان سال گذشته در روز‌های آخر سال اسناد خزانه را جذب کرد، ادامه داد: برای جذب اسناد خزانه در سال‌ جاری از هم اکنون زمان وجود دارد.

وی با اشاره به طرح‌های استانی ویژه مصوب قانون، افزود: در این راستا استان همدان 64 میلیارد تومان اعتبار داشت که تخصیص آن ابلاغ شده و اسناد یک ساله 14.4 درصد، اسناد دو ساله 2.6 درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان ادامه داد: اعتبار ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم شهرداری و دهیاری 14.3 دهم میلیارد تومان بود که نقدینگی 4.8 درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اعتبار ماده 12 قانون تشکیل مدیریت بحران کشور بیان کرد: اعتبار مصوبه این بخش 14 میلیارد تومان است که هنوز هیچ نقطه‌ای از کشور تخصیص و نقدینگی نداشته است.

صیدایی یادآور شد: در زمینه اعتبارت ردیف اعتبار شاخص توسعه اقتصادی در یک ماه اخیر، آیین نامه، دستورالعمل و ساز و کار آن نهایی و به استان‌ها ابلاغ شده شده تا اعتبار شاخص‌ها سامان پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارت شاخص توسعه اقتصادی ماهیتا مربوط به مسائلی است که بتواند در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان موثر باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان ادامه داد: پیش‌بینی شده تا سقف 50 درصد اعتبارات با محوریت افزایش تولید، اشتغال و تامین زیرساخت‌های آن استان در راستای سیاست‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال هزینه و در قالب کمک‌های فنی، اداری و وجوه اداره شود، استان همدان 77 میلیارد تومان اعتبار دارد و باید 50 درصد برای کمک‌های فنی و اداری در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه صندوق محصولات کشاورزی در استان‌ها فعال شده است، افزود: این صندوق منابع مالی خوبی دارد.

*صندوق کشاورزی متعهد به پرداخت 4.5 میلیارد تومان به همدان شد

صیدایی با بیان اینکه در بخش کشاورزی دو صندوق کشاورزی و صندوق منابع طبیعی وجود دارد، اظهار کرد: صندوق کشاورزی کشور متعهد شده چهار میلیارد تومان برای صندوق کشاورزی و 500 میلیون تومان به منابع طبیعی کمک کند.

وی افزود: در تقسیم بندی سه بخش مهم استان رقم 10 میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری برای کشاورزی، 16.4 میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری برای صنعت و معدن و هشت میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری به بخش گردشگری در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان افزود: در بخش پروژه‌های شهرستانی به دلیل ماهیت کار و بزرگ بودن پروژه‌ها و شاخص‌های عدالت شهرستانی و موضوعی تعداد پروژه مشخص شده است.

وی به پروژه‌های آماده واگذاری به بخش خصوصی در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته دبیرخانه اقتصاد مقاومتی برای استان 66 پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفت، افزود: براساس گزارش دستگاه‌های استانی 235 پروژه یعنی بیش از سه برابر سهمیه در سال گذشته واگذاری پروژه انجام شد.

صیدایی افزود: امسال 77 پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی در استان همدان پیش‌بینی شد که تا پایان شهریورماه 120 پروژه واگذار شده و در مجموع در مدت دو سال 355 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار ارزشمندی در زمینه توسعه و اشتغال روستایی در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در کشور باید پنج هزار روستا برای طرح اشتغال و توسعه در مدت برنامه ششم توسعه ساماندهی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه 929 روستای بالای 20 خانوار در استان همدان وجود دارد، افزود: سهم استان همدان برای طرح توسعه و اشتغال روستایی 589 روستا است و این طرح تا پایان برنامه ششم توسعه هر ساله باید در 118 روستای استان اجرایی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 13960804001415:www.hamedan.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین