پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس (Airbus Defence and Space) خدمتی نوین به نام ورده (Verde) را که تحلیل‌هایی بر پایه داده‌های ماهواره‌ای برای پرورش محصولات کشاورزی ارائه می‌کند به سبد محصولات کشاورزی دقیق (Precision Farming) خود اضافه کرده است.

شعارسال: شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس (Airbus Defence and Space) خدمتی نوین به نام ورده (Verde) را که تحلیل‌هایی بر پایه داده‌های ماهواره‌ای برای پرورش محصولات کشاورزی ارائه می‌کند به سبد محصولات کشاورزی دقیق (Precision Farming) خود اضافه کرده است. برای این منظور از تصاویر ماهواره‌ای که به دقت بر زمین‌های کشاورزی منطبق و همچنین کاملاً ابر زدایی شده استفاده می‌شود. ورده قابلیت پایش فصلی را برای تشخیص ناهنجاری‌ها و همچنین بهینه‌سازی بازرسی میدانی زمین‌های کشاورزی، آبیاری، کاشت، کود دهی و حفاظت محصول فراهم می‌کند. همچنین با این خدمت نوین می‌توان تحلیل‌های طولانی مدت و چندساله برای انتخاب استراتژی‌های کشاورزی و مدیریت بر پایه توسعه پایدار انجام داد. ورده می‌تواند به همه مشاوران کشاورزی دقیق خدمات ارائه دهد، از کوچک‌ترین استارت‌آپ‌ها تا بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کود و بذر و ماشین‌های کشاورزی.

شرکت ایرباس قصد دارد با ارائه ورده خود را به شرکت مرجع در پرتال‌های کشاورزی دقیق تبدیل کند. به گفته مدیر بخش کسب‌وکارهای هوشمند در شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس، این شرکت روش‌های متفاوتی برای استخراج اطلاعات کشاورزی از تصاویر ماهواره‌ای به کار می‌گیرد که باعث شده توانمندی‌های تحلیلی کشاورزی این شرکت افزایش پیدا کند.

شرکت استرالیایی دیتافارمینگ (DataFarming) در کوئینزلند که راهکارهای کشاورزی دقیق به کشاورزان و متخصصان کشاورزی سراسر جهان ارائه می‌دهد استفاده از ورده را آغاز کرده است. شرکت دیتا فارمینگ به بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مزرعه خدمات‌دهی می‌کند. مدیر اجرایی این شرکت دلیل استفاده از خدمت جدید ورده را ارائه تحلیل‌های پیشرفته‌تر و با جزئیات و وضوح بیش‌تر به مشتریان خود اعلام کرده است. به گفته او به ویژه تولیدکنندگان محصولاتی مانند پنبه، برنج و نیشکر از این خدمات جدید سود خواهند برد.

ورده بر پایه پلت فرم وان اطلس (OneAtlas) محصول شرکت ایرباس ساخته شده است. وان اطلس محیطی تعاملی برای هدایت صنایع مختلف فراهم می‌کند و به کاربران قابلیت دسترسی به تصاویر، پردازش تصاویر در مقیاس بزرگ، تحلیل و استخراج دیدگاه‌های صنعتی و راهکارهای مکانی جغرافیایی از تصاویر را می‌دهد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسپاش ،تاریخ انتشار : 4اردیبهشت 98، کد خبر: 12433،www.espash.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین