پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
وزیر کار در بخشنامه‌ای به معاونان، روسا و مدیران وزارت کار خواستار اجرای ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در زیرمجموعه‌های این وزارتخانه شد.

شعارسال: علی ربیعی در بخشنامه ای به کلیه معاونین، مشاورین، روسا و مدیران عامل کلیه سازمانهای تابعه و مدیران کل استانی و ستادی بر اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تاکید کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۴۷۷۹۴ مورخ ۱۹/۱۲۹۴ در خصوص نحوه به کار گیری بازنشستگان با عنایت به ابلاغ "قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان" مصوب ۱۳۹۵ که طی نامه شماره ۲۶۱۴۵ مورخ ۱۳۹۵.۰۳.۰۹ ابلاغ شده است نکات زیر تاکید می شود:

۱- بر اساس ماده واحده قانون ممنوعیت بازنشستگان به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا باز خرید شده یا شوند، در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاههای که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند به استثنا موارد بر شمرده شده در تبصره ۱ و ۲ ماده واحده ممنوع است.

در این خصوص استثنائات نسبت به قوانین قبلی تغییر کرده اند و ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده ۹۱ قانون استخدام کشوری، ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه، نسخ شده اند.

۲- در استثنائات قانون جدید، بکار گیری مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت، ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر کما فی السابق مجاز شمرده است. علاوه بر اینها بکارگیری همترازان مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری به استثنائات اضافه و مجاز شمرده شده است.

علی رغم اجازات مذکور، در این خصوص اجازه بکارگیری اعضای هیئت علمی و نیز با مجوز هیات وزیران (موضوع ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) لغو شده است.

۳- با توجه به لغو اجازه بکارگیری «اعضای هیات علمی» و نیز «با مجوز هیات وزیران»، ضروری است از بکارگیری و یا معرفی افراد مذکور برای اخذ مجوز هیات وزیران جدا خودداری شود. همچنین با توجه به تصریح تبصره ۳ قانون مذکور، مقتضی است معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت مطبوع و نیز سازمانهای وابسته به وزارت مطبوع ظرف مهلت قانونی مقرر (تا ۹/۵/۹۵) به منظور اعمال قانون، در خصوص افراد به کار گرفته شده قبلی بازنگری و اقدام قانونی به عمل آورند.

۴- شایان ذکر است ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در قالب تبصره ۲ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اصلاح شده است و لذا با رعایت سایر مقررات مربوط، امکان بکارگیری بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی با شرط بکارگیری و پرداخت حق الزحمه به میزان تا یک سوم کارمندان رسمی مشابه، همچنان بلامانع اعلام شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 1 تیر 1395، کدمطلب: 3692154 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین