پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، بازی های سیاسی و اشتیاق عجیب مدیران برای خدمت به مردم!

شعار سال: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خیلی قانون بامزه‌ای است. چرا؟ چون الان تقریبا 99 درصد مسئولان ما بالای 99 سال دارند. از آن‌طرف می‌گویند کار را بسپارید به جوان‌ها. جوان‌های ما که تا الان مدیر ساختمان هم نبوده‌اند، چطوری قرار است مدیر وزارت و دفترودستک مملکت بشوند؟ ما نمی‌دانیم. از آن‌طرف می‌گویند نگران نباشید آقازادگان هستند که این هم مورد خودش را دارد. ببینید آقازادگان اکثرا واردکننده هستند. خب اگر آقاها بروند و آقازاده‌ها بیایند، اینها تنها بلدند خودروی لوکس وارد کنند. خب بنزین را کی مدیریت کند؟ آب را کی؟ برق را کی؟ نان را کی؟ برای همین احتمالا مثل 40 سال پیش که 20‌ساله‌ها مدیر شدند و 40 سال طول کشید که کار را برسانند به اینجا، الان باید 60، 70 ساله‌ها بازنشسته بشوند و یک دوره طلایی 40 ساله کارآموزی دیگر را پیش‌رو داشته باشیم! بعد هم کلاهمان را قاضی کنیم. چه فرقی دارد؟ مثلا نتیجه مدیریت فعلی با احمدی‌نژاد چیست؟ نکته اینجاست که تیپ احمدی‌نژاد یک‌طوری بود که هر کاری می‌کرد تابلو بود. هر حرفی هم می‌زد خنده‌دار، ولی الان این‌طوری نیست. تیپ‌ها یک‌طوری است که آدم احترام را نگه می‌دارد. واقعا - از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان- من دنبال شماره موبایل آقای احمدی‌نژاد هستم که بروم ازش حلالیت بطلبم و بگویم ما با تو بد کردیم. تو همان‌موقع که گفتی در سازمان ملل نور تو را دربر گرفته و هاله نور داری، باید می‌پذیرفتیم که وارد ژانر علمی تخیلی شده‌ایم. منتها ما از تو توقع ملودرام داشتیم که نتیجه کمدی شد!

خلاصه اینکه مدل احمدی‌نژاد یک‌طوری بود که بلد نیست، اما می‌گذارند. مدل روحانی‌ طوری است که بلد است، اما نمی‌گذارند.
حالا هم به ‌نظر ما اصلا فرقی نمی‌کند بازنشسته‌ها مدیر بمانند یا بروند خانه. مسئله اینجاست که شما شوماخر را هم بیاوری و بگویی با پیکان برایت مسابقه فرمول‌یک شرکت کند، آخر که هیچی، هنوز استارت ‌نزده مسابقه تمام می‌شود. البته مشخص است که ما شوماخر نداریم، اما پیکان که داریم. بعد هم در نظر بگیرید شما سیستم را عوض کنی و جای پیکان، لامبورگینی بیاوری. خب وقتی شوفر ما 40 سال پشت فرمان پیکان نشسته، چطوری فرمان لامبورگینی را بگیرد دستش که لیز نخورد؟
جمع‌بندی: سوفیا... عشقم... اگر این قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان جدی بشود، حتما باید بابای تو - یعنی بابای سوفیا- هم بازنشسته بشود و برود پی کارش تا جا برای من باز شود.
عاشق بسته‌نشسته تو؛ میدون دوم

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 22 مهر97، شماره: 3267


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین