پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
بنا بر گزارش‌ها در این فیلم که در داخل یک اتاق گرفته شده، ابوبکر بغدادی درباره شکست اخیر داعش در منطقه باغوز در شرق سوریه صحبت می‌کند.
شعار سال: رهبر گروه تروریستی داعش بعد از حدود پنج سال برای اولین بار در یک ویدئو ظاهر شده است.

 بنا بر گزارش‌ها در این فیلم که در داخل یک اتاق گرفته شده، ابوبکر بغدادی درباره شکست اخیر داعش در منطقه باغوز در شرق سوریه صحبت می‌کند.

بغدادی در این پیام ویدئویی اعلام کرد که این گروه «انتقام کشته‌شدگان و زندانیانش» را می‌گیرد.

وی همچنین مدعی شده که این گروه در هشت کشور مختلف ۹۲ عملیات انجام داده است.

در این ویدئوی ۱۸ دقیقه‌ای که از طریق کانال تلگرامی «الفرقان»، از بخش‌های خبری داعش منتشر شد، آمده است که حملات سریلانکا در روز عید پاک «انتقام داعش برای نبرد باغوز» بود.

در ویدئویی که داعش منتشر کرده، اشاره‌ای به زمان و مکان تصویربرداری نشده است. در این ویدئو، فردی که ادعا شده ابوبکر بغدادی است، روی زمین نشسته و خطاب به سه مرد که چهره‌های خود را پوشانده‌اند در حال صحبت است.

بغدادی در این ویدئو می‌گوید که عملیات داعش علیه غرب بخشی از یک «نبرد طولانی» است. او می‌افزاید: بعد از این نبرد، نبردهای دیگری خواهد بود.

بغدادی که ۴۷ سال دارد در این ویدئو ریش بلندی دارد و آهسته صحبت می کند. آخرین باری که صدایی از او پخش شد، در ماه اوت بود؛ هشت ماه بعد از آن که عراق شکست داعش را اعلام کرد.

از پنج سال پیش که ویدئوی موسوم به «اعلام خلافت» بغدادی در مسجدی در موصل عراق منتشر شد، تصویر و ویدئوی دیگری از او منتشر نشده بود.

کشورهای درگیر در جنگ علیه داعش هنوز صحت این ویدئو را تایید نکرده‌اند.

در پنج سال اخیر شایعاتی درباره زخمی شدن یا حتی هلاکت ابوبکر بغدادی بر اثر حملات هوایی یا بر اثر بیماری دیابت او منتشر شده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1398، کدخبر: 98020904973 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
0
این داعش رو چراکسی از زمین پاک نمیکنه با این همه قتل و خونریزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین