پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
مدیرکل امور شهری استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: سال 97 سال بسیار سختی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود.

مرتضی علیخانی در نشست مدیریت پسماند شهرستان بناب که با حضور فرمانداران، بخشداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های بناب، ملکان و عجب‌شیر ترتیب یافته بود، با اشاره به شرایط سخت مالی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته اظهار کرد: سال 97 مبلغ 4 هزار و 200 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافت.

وی افزود: امسال با تلاش نمایندگان مجلس علی‌الخصوص نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی اعتبارات در قالب ارزش افزوده به حالت قبلی برگشته و به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز خواهد شد.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه از اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار و بودجه به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای مدیریت پسماند در سال 98 خبر داد و گفت: این مبلغ رقم قابل توجهی است و قرار است در سال جاری تخصیص ها نیز خوب باشد.

مدیریت پسماند جزو چالش‌های عمده زیست محیطی جوامع بشری است

فرماندار بناب نیز در این نشست با بیان اینکه مدیریت پسماندها امروزه جزو چالش‌های عمده زیست محیطی جوامع بشری است؛ گفت: مدیریت و نحوه جمع‌آوری پسماند و تبدیل آن فرآیندی بوده که نیازمند همکاری است.

امین رفیعی اضافه کرد: هم اکنون روزانه در شهرستان بناب 130 تن زباله تولید می‌شود که 80 تن آن شهری و 50 تن نیز روستایی است.

وی همچنین با بیان اینکه احداث محل جمع‌آوری پسماند برای هر شهرستان مقرون به صرفه نیست؛ تصریح کرد: از این رو قرار است با ایجاد محلی نسبت به جمع آوری و بازیافت زباله‌های شهرستان‌های بناب، ملکان و عجب‌شیر و بخش لیلان اقدام شود.

یکی از موانع اجرای کارخانه بازیافت خود محیط زیست است

فرماندار ملکان نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی این شهرستان برای همکاری گفت: در اجرای این طرح نباید به دنبال سهم خواهی باشیم.

محمدباقر خانی با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای این طرح اذعان کرد: یکی از موانع اجرای این پروژه خود حفاظت محیط زیست است و با وجود اینکه آن ها مدعی حامی محیط زیست هستند ولی از موانع خود محیط زیست هستند.

فرماندار ملکان با اشاره به اینکه محل دفن فعلی پسماندهای ملکان صنعت دام و طیور شهرستان را تهدید می کند؛ افزود: حجم تولید و سرمایه گذاری در این صنعت برای کشور مهم است، لذا آماده همکاری صد در صدی برای اجرای این طرح هستیم.

حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است

بنا بر این گزارش، فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه با بیان اینکه حفظ محیط زیست جزو وظایف همگانی است؛ گفت: در تمام شهرستان‌ها شاهد آسیب پسماند به محیط زیست هستیم، از این رو برای حفظ و نگهداری این امانت باید تلاش کنیم.

عادل اصغرپور با بیان اینکه میزان تولید زباله در شهرستان عجب‌شیر روزانه 50 تن است؛ افزود: با راه‌اندازی مدیریت پسماند در جنوب استان می‌توان مشکلات را تا حد زیادی کاهش داد و مشکلات را به حداقل رساند.

آنهایی که از زباله به عنوان طلای سیاه نام بردند، ظلم بزرگی مرتکب شدند

شهردار بناب در نشست مدیریت پسماند شهرستان با بیان اینکه دیدگاه متولیان امور شهرداری ها به بحث پسماندها دیدگاه خوبی است؛ گفت: آنهایی که در گذشته از زباله به عنوان طلای سیاه نام بردند، ظلم بزرگی را انجام دادند، چرا که دیدگاه ما باید صرفاً ارائه خدمات باشد.

محبوب تیزپاز نیاری افزود: روزانه 130 تن زباله در شهرستان بناب تولید می شود که 75 درصد زباله بصورت تر و 25 درصد آن بصورت خشک است و زمینه برای تولید کود عالی مهیاست.

وی سرانه تولید زباله در شهرستان بناب را 950 گرم اعلام کرد و گفت: روش جمع آوری زباله در بناب مکانیزه بوده و 6 دستگاه خودرو 800 باکس زباله به این امر اختصاص یافته است.

کلیددار شهر بناب اذعان کرد: محل دفن زباله در بناب 15 هکتار وسعت دارد و در 7 کیلومتری شهر است و با وجود اینکه محل دفن زباله در بناب مناسب نیست ولی باز نسبت به محل دفن زباله خیلی از شهرستان‌ها مناسب بوده و زیرساخت‌های لازم نیز در این محل موجود است.

تیرپاز نیاری تصریح کرد: در شرایط فعلی روزانه حدود 250 تن زباله از شهرستان‌های بناب، ملکان و عجب‌شیر جمع‌آوری می‌شود که این حجم تولید زباله توجیه اقتصادی لازم برای راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله را داراست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 11اردیبهشت 98، کدخبر: 13980211000727، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
مسئله زباله مسئله بسیار جدی که باید به صصورت کاملا هوشمندانه در موردش ارزیابی بشه و عملیاتیش کرد بازیافت زباله کار مهمیه و می شه از بازیافت کلی ام سود برد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین