پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
مسؤول خدمات شهری شهرداری قروه گفت: قرار است در ماه‌های آینده در منطقه شیخ جعفر کارخانه قدیمی بازیافت زباله راه‌اندازی شود‌‌ و به همین منظور عملیات محوطه‌سازی، فنس‌کشی و تجهیز سالن بازیافت در حال اجراست.
شعار سال: مسؤول خدمات شهری شهرداری قروه گفت: قرار است در ماه‌های آینده در منطقه شیخ جعفر کارخانه قدیمی بازیافت زباله راه‌اندازی شود‌‌ و به همین منظور عملیات محوطه‌سازی، فنس‌کشی و تجهیز سالن بازیافت در حال اجراست.

 تعدادی از مخاطبین موضوعی با عنوان «به داد روستای شیخ جعفر برسید» مطرح کرده‌‌ و خواستار پیگیری آن شده‌اند.

شیخ جعفر روستایی در ۱۰ کیلومتری شهر قروه و جزو بخش سریش‌آباد است‌. این منطقه دارای اراضی کشاورزی و باغی فراوانی است اما به دلیل وجود سایت دپوی زباله سال‌هاست ساکنان آن به شهر مهاجرت می‌کنند ضمن اینکه عدم فروش محصولات باغی کشاورزان این روستا به خاطر آلودگی منابع آب و خاک از دیگر مشکلات روستای شیخ جعفر است.

تعداد بازدید : 51


یکی از ساکنان روستای شیخ جعفر گفت: شغل و منبع درآمد مردم این منطقه باغداری، دامداری و کشاورزی است و از این طریق هزینه‌های زندگی خود را تامین می‌کنند.

علی زینتی ادامه داد: بیش از ۱۵ سال است بیشتر محصولات باغی این منطقه مانند انگور از طریق آب‌های آلوده آبیاری می‌شود‌ چرا که تنها کارخانه بازیافت زباله قروه در مجاورت رودخانه فصلی و در حاشیه اراضی کشاورزی و باغی قرار گرفته است‌.

وی افزود: این مساله موجب  آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی در نتیجه رهاسازی انواع زباله شده است.

این روستایی تصریح کرد: این کارخانه بازیافت در ورودی روستا قرار دارد‌ که همزمان با شروع فصلی بادهای موسمی شاهد ورود انواع حشرات و حیوانات ولگرد مانند سگ و گربه به روستا هستیم‌.

تعداد بازدید : 33


یکی دیگر از ساکنان روستای شیخ جعفر گفت: تنها کارخانه بازیافت زباله قروه در این روستا قرار دارد‌ و چندین سال پیش تجهیزات آن توسط شهرداری قروه با قیمت ده‌ها میلیون تومان خریداری شده است.

احمد رستمی ادامه داد: این کارخانه تاکنون در زمینه بازیافت هیچ فعالیتی نداشته است بلکه تنها شاهد دپوی کوه عظیمی از زباله‌های شهری، ساختمانی و بیمارستانی در دشت وسیعی در ورودی روستا بودیم.

وی عنوان کرد: اکنون پس از ۳ سال تعطیلی این محوطه شاهد راه‌اندازی آن توسط شهرداری قروه هستیم.

رستمی تصریح کرد: در صورت جمع‌آوری زباله در این منطقه شاهد تولید انواع پساب و شیرآبه خواهیم بود چرا که دفن زباله بیش از یک‌ دهه و این منطقه به کوه عظیمی از لجن‌زار تبدیل شده است.

وی در ادامه این مطلب گفت: عدم بازیافت و دپوی زباله در حاشیه رودخانه روستای شیخ جعفر موجب مهاجرت ساکنان آن در آینده نزدیک خواهد شد‌ چرا که زندگی‌کردن در مجاورت زباله برای مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

*12 سال ورودی روستای شیخ‌جعفر به سایت دپوی زباله قروه تبدیل شده بود


دهیار روستای شیخ جعفر می‌گوید: این روستا جزو شهرستان سریش‌آباد و در ۱۰ کیلومتری قروه گرفته شده است.

غلام‌رضا رستمی ادامه داد: بیش از ۱۲ سال است که ورودی این روستا به سایت دپوی زباله قروه تبدیل شده بود.

وی می‌افزاید: به دلیل عدم بازیافت و آلوده‌شدن رودخانه فصلی، آب‌های سطحی و دپوی آن در ورودی روستا شاهد از بین رفتن محصولات باغی این منطقه بودیم.

رستمی تصریح کرد: زباله قروه به مدت ۳ سال از منطقه شیخ جعفر جمع‌آوری شد و در منطقه جنیان در چند کیلومتری آن رها سازی شده است.

دهیار روستای شیخ جعفر ادامه داد: چند ماه پیش جلسه‌ای در فرمانداری قروه با حضور شهردار، فرماندار، شورای شهر و بخشدار سریش‌آباد برگزار شد که به موجب آن شهرداری قروه متعهد شده است خدمات رفاهی، عمرانی، بهداشتی و بازیافت زباله در منطقه صورت گیرد.

رستمی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه قید شده است که شهرداری قروه موظف به پرداخت تسهیلات سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به دهیاری شیخ جعفر بوده است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه زمانی اعتبار دارد که بیش از نیمی از جمعیت روستا آن‌ را امضا کنند اما به دلیل عدم همکاری مردم روستای شیخ جعفر این تفاهم‌نامه فاقد اعتبار اعلام شد.

رستمی تصریح کرد: پس از گذشت ۳ سال از تعطیل‌شدن کارخانه دپوی زباله شهرداری قروه در روستای شیخ جعفر شاهد بازسازی آن هستیم. همچنین در ماه‌های آینده این منطقه آماده‌ دپوی زباله خواهد بود.

تعداد بازدید : 32


دهیار روستای شیخ جعفر ادامه داد: زمین دپوی زباله شهرداری قروه در روستای شیخ جعفر در فضایی ۱۶ هکتاری و متعلق به شهرداری است.

*کارخانه قدیمی بازیافت زباله روستای شیخ‌جعفر راه‌اندازی می‌شود

مسؤول خدمات شهری شهرداری قروه گفت: در حال حاضر زباله قروه در منطقه جنیان و در کارخانه آسفالت شهرداری دپو می‌شود.

خسرو عزتی ادامه داد: به دلیل اینکه روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن زباله در  قروه تولید می‌شود سایت جنیان ظرفیت نگهداری زباله را ندارد‌.

وی اضافه کرد: قرار است در ماه‌های آینده در منطقه شیخ جعفر کارخانه قدیمی بازیافت زباله راه‌اندازی شود‌‌ و به همین منظور عملیات محوطه‌سازی، فنس‌کشی و تجهیز سالن بازیافت در حال اجراست.

عزتی تصریح کرد: به منظور کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و بازیافت، زباله‌ها در این منطقه به کمپوست تبدیل خواهد شد و به یک شرکت در استان همدان به منظور بازیافت عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور کاهش پراکندگی زباله در اراضی کشاورزی، باغی و رودخانه روستای شیخ جعفر حوضچه‌های دپو در حال احداث است‌‌.


مسؤول خدمات شهری شهرداری قروه گفت: به دلیل اینکه بازیافت زباله در این شهرستان جزو پروژه‌های بزرگ است نیازمند اختصاص بودجه کافی است‌ از این رو راه‌اندازی این کارخانه در منطقه شیخ جعفر در دستور کار شهرداری قروه قرار گرفته است.

 شیخ جعفر روستایی با ۲ هزار  نفر جمعیت و ۲۵۰ خانوار از توابع بخش سریش‌آباد شهرستان قروه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 23 دی 1397، کدخبر: 13971019000539 ، www.kordestan.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین