پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم توسعه ثبت رسمی در کشور تاکید کرد.

شعار سال:

صبح امروز مراسم معرفی اعضای جدید هیات مدیره سردفتران و دفتریاران با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

احمد تویسرکانی در این مراسم با بیان اینکه حوزه سردفتری اسناد رسمی برای رسیدن به جایگاهی شایسته نیازمند تحول بود گفت: اقداماتی که دراین حوزه انجام می‌شود بسیار مهم و با ارزش است و می‌تواند مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم در کشور باشد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه سردفتری از یک فضای سنتی وارد یک فضای جدید شده‌‌ایم گفت: این موضوع باعث شده تا کارها با سرعت،‌ امنیت و دقت بیشتری انجام گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: ما نیازمند توسعه ثبت رسمی در کشور هستیم و این موضوع همواره مورد تاکید قرار گرفته و حتی در ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری برای تدوین برنامه ششم توسعه در بند 67 به شکل جدی تاکید شده است.

معاون رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: نظام سردفتری یک نظام ریشه‌دار است اما باید قبول کرد که جامعه امروز ما با 80 سال پیش فرق کرده و مراودات به شکلی شده که باید سعی کنیم با استفاده از روش‌های جدید مردم را راضی نگه داریم که این موضوع نیازمند تحول و کیفی‌سازی متناسب با نیازهای جامعه است.

تویسرکانی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در همه بخش‌های خدمت‌رسانی در سازمان ثبت اسناد و حوزه دفاتر اسناد رسمی تحولات شروع شده است گفت: شاید در ابتدا برخی تصور می‌کردند که این اقدام عملی نیست اما مهم این است که تحول ایجاد شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت عکسبرداری از سوابق ادارات ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این زمینه دو موضوع مهم است اول سوابق دفاتر املاک ادارات ثبت است چرا که در حال حاضر نزدیک به 300 میلیون سابقه ثبتی مجموعه دفاتر املاک و چندین میلیون سابقه ثبتی در صدها دفتر اسناد رسمی موجود است که برای جلوگیری از خدشه وارد شدن این سوابق باید به صورت الکترونیکی آنها را ثبت و ضبط کنیم.

تویسرکانی گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم صد درصد سوابق ثبت و ضبط شده که مردم برای تغییر اسناد مالکیت خود از اسناد منگوله‌ای به دفترچه‌ای اقدام کنند.

در این مراسم 10 نفر به عنوان اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران انتخاب شدند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 5 تیر 1395، کد مطلب:13950405000327 : www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین