پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد بازچرخانی پساب را یکی از محورهای برنامه سازگاری با کم آبی در یزد عنوان کرد و یزد در این حوزه از استان‌ها پیشرو دانست.

شعارسال: «محمدمهدی جوادیان‌زاده» با تاکید بر استفاده بهینه از پساب تصفیه شده فاضلاب یزد، در نشستی که به منظور تعیین تکلیف پساب‌های تخصیص داده شده برگزار شد، این موضوع را از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای یزد خواند.

وی اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای یزد با بررسی بافت خاک و شیب زمین، امکان انتقال پساب را بررسی کرده است و با همکاری مرکز بهداشت و سازمان محیط زیست، بحث بازچرخانی پساب عملیاتی خواهد شد.

به گفته‌ی این مسئول، شرکت سرب و روی مهدی آباد نیز تا پایان سال ۹۸، ملزم به استفاده از پساب تخصیص یافته شده است و در غیر این صورت، تخصیص باطل خواهد شد.

جوادیان زاده ادامه داد: مؤسسه کوثر نیز آمادگی خود را برای استفاده از پساب تخصیص یافته، اعلام کرده است و در آینده‌ای نزدیک بخش عمده‌ای از دریاچه فاضلاب یزد تخلیه خواهد شد.

وی با اشاره به این که در خصوص مشکل پشه و بوی بد فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب استان باید اقدامات لازم را انجام دهد، خواستار رفع اتهام کامل در این حوزه شد.

وی عنوان کرد: اگرچه نباید از شناسایی دیگر پتانسیل‌های تولید پشه در منطقه غافل شد اما راه‌اندازی تصفیه‌خانه تکمیلی و پاکسازی نخاله‌های موجود از دیگر راهکارهای رفع این مشکل است.

جوادیان‌زاده، بازچرخانی پساب را به عنوان یکی از محورهای برنامه سازگاری با کم آبی در یزد عنوان کرد و افزود: یزد در این حوزه به دلیل وجود تصفیه‌خانه تکمیلی و خط انتقال در بین استان‌ها پیشرو است و برای رفع کامل مشکل بوی بد فاضلاب و پشه در بلند مدت، این طرح اجرا خواهد شد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد خواستار ورود سازمان محیط‌زیست به مسئله شد و اظهار کرد: حتی اگر صنایع و مجموعه‌های آلاینده منابع آب شناسایی شوند، اجرای قانون در این زمینه بر عهده سازمان محیط زیست است اما فرآیند بررسی مشکل برای رفع کامل آن در سال‌های آینده ضروری است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98021507933: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین