پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۵۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی اکنون به نفع کشور نیست و اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت است.
شعارسال: محمد حسینی با اشاره به طرح موضوع سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی به‌خصوص بنزین در شرایط کنونی را به نفع کشور نمی‌بینیم، البته همه اذعان داریم قیمت بنزین نسبت‌به سایر فرآورده‌ها با توجه به میزان ارزش پول ملی و افزایش واحد ارز شکاف بزرگی در اقتصاد ایجاد و قاچاق سوخت را مقرون به صرفه کرده که دولت باید برای آن چاره‌اندیشی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت در اسناد بالادستی اجازه دارد که بتواند برای حامل‌های انرژی تصمیم‌های عاقلانه و اقتصادی بگیرد، بنابراین تفاوت تصمیم‌هایی که اکنون گرفته شد، با زمانی که مباحث بودجه ۹۸ مطرح بود در این است که دولت آن زمان براین باور بود که مشکلات کشور را براساس پیش‌بینی‌ها جبران می‌کند.

وی افزود: کشور با خسارت‌های ناشی از سیل مواجه است و برخی درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه هم محقق نشده و دولت احساس می‌کند با کمبود منابع مواجه می‌شود و افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی را به‌عنوان یک راهکار در نظر گرفت که با توجه به قیمت بسیار ارزان بنزین درست به‌نظر می‌رسد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بسته‌ای در زمینه حامل‌های انرژی دارد که هنوز کامل عملیاتی نشده و تصمیم‌گیری نهایی در مورد آن صورت نگرفته و با توجه به اینکه فقط با طرح موضوع صف‌های طولانی بنزین در کشور تشکیل شد، این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت است.

حسینی تأکید کرد: دولت باید بیندیشد که تنها راه جبران کاهش درآمد افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی است یا موضوعات دیگری هم می‌تواند بررسی شود. اما چیزی که مسلم است دولت اجازه سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن را دارد و یقیناً در جایگاه خودش شرایط را ارزیابی می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت اگر در چارچوب هدفمندی یارانه‌ها باشد دولت اجازه آن را دارد، اما برای مصرف منابع حاصل از این افزایش قیمت نیازمند مجوز از مجلس است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 378956 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
0
همه با این موضوع مخالفن دولت با این کار میخواد ریشه مردم را دیکه بزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین