پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۰۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
سلطانی اظهار داشت: افزایش یک واحد نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را 3 تا 5 برابر افزایش خواهد داد. براساس محاسبات افزایش نرخ ارز یا بنزین تاثیر چند برابری در افزایش هزینه‌های زندگی مردم دارد.وی ادامه: موضوع دیگری که در مورد افزایش نرخ بنزین مطرح می‌شود بحث عدالت است، سوال این است چرا در مورد توزیع 200 هزار میلیارد تومان سود سپرده به 4 یا 5 درصد جامعه عدالت مطرح نمی‌شود اما جایی که به نفع طبقات فرودست است عدالت‌محور می‌شویم؟

شعار سال :احسان سلطانی در مورد تبعات افزایش نرخ بنزین گفت: به نظرم نباید هزینه مردمی که درآمد ریالی دارند را افزایش داد بلکه باید سراغ واحدهای بروند که انرژی‌بری بالا و درآمد دلاری دارند که این در راستای کاهش یارانه‌های پنهان است.

وی ادامه: موضوع دیگری که در مورد افزایش نرخ بنزین مطرح می‌شود بحث عدالت است، سوال این است چرا در مورد توزیع 200 هزار میلیارد تومان سود سپرده به 4 یا 5 درصد جامعه عدالت مطرح نمی‌شود اما جایی که به نفع طبقات فرودست است عدالت‌محور می‌شویم؟ همچنین باید توجه داشت که تاثیر این افزایش بر زندگی افرادی که حقوق ماهانه 2 میلیونی دارند با کسانی که ماهانه ده‌ها میلیون درآمد دارند یکسان نخواهد بود، در واقع این کار ظلم به طبقات فرودست است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: همچنین نباید فراموش کرد که افزایش یک واحد نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را 3 تا 5 برابر افزایش خواهد داد. براساس محاسبات افزایش نرخ ارز یا بنزین تاثیر چند برابری در افزایش هزینه‌های زندگی مردم دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 12اردیبهشت 98، کد خبر: 757788، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین