پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
پایین آمدن سن بلوغ در دختران چه خطراتی دارد؟پاسخ پزشکان به سوال کاهش سن بلوغ دختران و پسران این است که این روند از 10 سال پیش آغاز شده است.سن بلوغ بین یکسال و نیم تا دوسال کم شده است.اکنون دختران در 10 سالگی و پسران در 12 سالگی به بلوغ می رسند. بلوغ زودرس خطرناک است زیرا هم باعث ایجاد برخی بیماری ها در آینده برای فرد میشود و همین که فرد دارای آمادگی شناختی روانی برای ورود به این مرحله نیست .هر چقدر دوره بازی و کودکی کمتر باشد، آمادگی بلوغ زودرس بیشتر می شود.
شعار سال :پاسخ پزشکان به سوال کاهش سن بلوغ دختران و پسران این است که این روند از 10 سال پیش آغاز شده است.اما سوال اینجاست که آیا باید نگران این موضوع بود؟
سن بلوغ بین یکسال و نیم تا دوسال کم شده است.اکنون دختران در 10 سالگی و پسران در 12 سالگی به بلوغ می رسند.جهش ژنی ، رژیم غذایی نامناسب،استفاده از غذاهای فراوری شده ، سیگار کشیدن مادر، استفاده بیش از حد از گوشت قرمز،درمان های هورمونی افزایش قد،چاقی و اضافه وزن ،تماشای بیش از اندازه تلویزیون و فضای مجازی باعث شده کودکان زودتر وارد مرحله بلوغ شوند.اما این بلوغ زودرس خطرناک است و به گفته دکتر اعظم سادات موسوی این کودکان بیشتر در معرض سرطان هایی مثل سرطان پستان و سرطان رحم قرار می گیرند.همچنین این مسئله ، کودکان را  در معرض کوتاهی قد و چاقی ، انزوا طلبی و افسردگی،مشکلات رفتاری ، پرخاشگری و فعالیت های جنسی زودهنگام قرار میدهد.و این امر ناشی از خروج زودهنگام از دوره کودکی و ورود به دوره نوجوانی است.به گفته امیر حسین جلالی روانپزشک فرد دارای آمادگی شناختی روانی برای ورود به این مرحله نیست .هر چقدر دوره بازی و کودکی کمتر باشد، آمادگی بلوغ زودرس بیشتر می شود.در جواب به سوال چه باید کرد که خطرات ورود زودهنگام به دوره بلوغ ، کنترل شود، باید گفت که خانواده مهمترین عامل در این قضیه است. دکتر جلالی می گوید خانواده ها نباید بخواهند که بچه هایشان زود بزرگ شوند.

تعداد بازدید : 333

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران پلاس، تاریخ انتشار:16 اردیبهشت98،کدخبر:4122،www.irnaplus.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین