پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
صهیونیستها با واکاوی جنگ سه روز اخیر تل آویو علیه غزه به نتایجی رسیده اند که برایشان به شدت هولناک بوده است.
شعار سال : صهیونیستها با واکاوی جنگ سه روز اخیر تل آویو علیه غزه به نتایجی رسیده اند که برایشان به شدت هولناک بوده است.

هراس تل آویو از موشک های لیزری مقاومت
 با گذشت چندی از جنگ سه روز رژیم صهیونیستی علیه غزه همچنان صهیونیست‌ها به تحلیل این جنگ مشغول هستند که این نشانه هراس آنها از توان موشکی مقاومت و جنگ آتی است.

سایت عبری زبان «والا» به افزایش قدرت موشکی نیروهای مقاومت فلسطین اذعان کرده و آورده است: «میانگین شلیک موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین در درگیری آینده بیش از درگیری اخیر خواهد بود. بر این اساس، میانگین موشک‌های شلیک شده توسط گروه‌های فلسطینی به ۱۰۰۰ موشک طی ۴۸ ساعت خواهد رسید.

 در درگیری‌های اخیر حدود ۷۰۰ موشک طی سه روز شلیک شد و شلیک موشک‌ها کاملاً متفاوت و بسیار بیشتر بود».

همچنین منابع ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی به توان موشک‌های لیزری مقاومت فلسطین اذعان کردند: «حماس هزاران موشک هدایت شونده با لیزر در اختیار دارد که اطلاعات ما از آن بسیار اندک است. حماس در جریان جنگ ۲۰۱۴ از موشک‌های ضد تانک لیزری استفاده کرد اما در آن هنگام تعداد کمی از آنها را در اختیار داشت اما در حال حاضر حداقل ۱۵۰۰ موشک از این نوع در اختیار دارد. اسرائیل اطلاعات کمی درباره این موشک‌ها و میزان برد آنها دارد».

«عوفر شیلح» یکی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» در برابر جنبش حماس ضعیف و ناتوان است و جرأت تغییر وضعیت موجود در غزه را ندارد. از جنگ ۵۱ روزه در غزه ۵ سال گذشته است و نتانیاهو قادر به انجام اقدامات لازم و ضروری برای تغییر وضعیت جاری نیست. نتانیاهو باید صادقانه به ساکنان جنوب اسرائیل اعلام کند که عمداً به امنیت آن‌ها پس از ناتوانی در مقابله با حماس توجهی نمی‌کند».

همزمان «عبداللطیف قانوع» سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش به تضمین‌هایی در خصوص پایبندی رژیم صهیونیستی به توافقات صورت گرفته دست یافته است.

وی تصریح کرد که طرف‌های میانجی، ضمانت‌هایی به این جنبش در مورد پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات صورت گرفته برای آرام‌سازی اوضاع در غزه داده‌اند.

قانوع اظهار داشت که «نیکولای ملادینوف» هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه روز پنجشنبه گذشته در گفتگوی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بر این مسئله تاکید کرده است.

قانوع اشاره کرد که هیئت سازمان اطلاعات مصر نیز در جریان سفر اخیر به غزه، حماس را در جریان پیشرفت روند مذاکرات برای آرام‌سازی اوضاع و متعهد شدن رژیم صهیونیستی به پایبندی به این تفاهمات قرار داده است.

هنگامی که صهیونیست‌ها به دیوار کشی نتانیاهو هم اعتمادی ندارند
اما مقامات تل آویو برای در امان ماندن از حملات موشکی مقاومت دست به تحرکاتی زده اند به طوری که شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم عملیات ساخت دیوار بتنی در مناطق باز و در معرض دید در مرز غزه را آغاز کرده است. این دیوار قرار است ۲ متر ارتفاع و ۶۰۰ متر طول داشته باشد و در مناطق در معرض دید احداث خواهد شد.
هراس تل آویو از موشک های لیزری مقاومت
به نظر می‌رسد که خود صهیونیست‌ها به احداث دیوار و دیوار کشی اعتمادی ندارند و آنرا مانعی دربرابر حملات رزمندگان مقاومت فلسطین نمی‌بینند.

رسانه صهیونیستی هآرتص نیز به تأثیر موشک‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها پرداخته و احداث دیوار را بیهوده و ناکارآمد دانسته و آورده است: «تاثیر موشک‌ها فقط بر شهرک‌های اطراف غزه نیست بلکه بر کل اسرائیل است. سیاست دیوار کشی و ایجاد مانع در برابر فلسطینی‌ها در غزه هم فایده‌ای ندارد. ارزیابی‌ها راهبردی باید ۱۸۰ درجه تغییر کند».

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز نوشت: «درگیری‌های اخیر تحول و پیشرفت ویژه توان موشکی گروههای فلسطینی را نشان داد که این بسیار خطرناک است و ناقوس خطر را به صدا درمی آورد
درگیری‌های اخیر تحول و پیشرفت ویژه توان موشکی گروههای فلسطینی را نشان داد که این بسیار خطرناک است و ناقوس خطر را به صدا درمی آورد. این توان موشکی نوعی بازدارندگی در برابر اسرائیل به وجود آورده است. آنچه در مدح گنبد آهنین و توانش در مهار موشک‌ها هم گفته می‌شود مبالغه آمیز است. درگیری اخیر نشان داد که قدرت بازدارندگی اسرائیل خورده شده است».

در این راستا «امیر بوخبوط» تحلیلگر صهیونیست در سخنانی اذعان کرد که قدرت موشکی مقاومت در دور اخیر درگیری‌ها در غزه بر توان نیروی هوایی و سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی غلبه کرد.

وی اذعان کرد: «حماس در این دور از درگیری‌ها توانست اراضی اشغالی را هدف حملات گسترده موشکی قرار دهد که طی آن چهار اسرائیلی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند. حماس موشک‌های جدید و پیشرفته‌ای در اختیار دارد که برای مقابله با آن نیروی هوایی ارتش اسرائیل باید به فکر راهکارهای دیگری باشد. ارتش ما حتی نتوانست محل شلیک موشک‌ها از غزه را تشخیص دهد و همین مسأله موجب شد تا حماس به مراتب نسبت به جنگ سال ۲۰۱۴ موشک‌های بیشتری را به سمت مناطق صهیونیستی شلیک کند».

«هارون فرکا» رئیس اسبق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به عدم توانایی این رژیم در مقابل گروه‌های مقاومت در غزه اذعان و اعلام کرد که این رژیم نتوانست توان بازدارندگی خود در برابر گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه را بازیابد.

وی اذعان کرد: «اسرائیل در باتلاق خطرناکی گرفتار شده است. از این پس، اتفاق دیگری رخ خواهد داد و حماس و جهاد اسلامی به دنبال امتیازگیری از اسرائیل خواهند بود».

آنچه می‌توان از موضع گیری های صهیونیست‌ها دریافت این است که آنها به استیصال رسیده اند زیرا هر کاری که می‌توانستند انجام دادند و نتوانسته اند در برابر حملات مقاومت فلسطین بازدارندگی ایجاد کنند.

معاریو در این باره آورده است: «راهکار سحرآمیزی برای تل آویو در قبال غزه وجود ندارد ساکنان جنوب اسرائیل می‌گویند که مشکل غزه مشکل نظامی نیست و راه حل آن نظامی نیست».

آنچه در پایان با توجه به جنگ سه روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌توان نتیجه گرفت ،عبارتند از؛

-استیصال تل آویو در برابر مقاومت فلسطین در غزه

-مدح دروغین سامانه گنبد آهنین

-قدرت بازدارندگی که گروههای فلسطینی در غزه در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده اند.

-هراس صهیونیست‌ها از درگیری آتی و توان موشکی مقاومت فلسطین

-ناکارآمدی همه ابزارهای به کار گرفته شده از سوی صهیونیست‌ها و ابزارهایی که در آینده به آن امیدوارند از جمله دیوار کشی برای ممانعت از حملات رزمندگان مقاومت به نظامیان این رژیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:22 اردیبهشت 1398،کدخبر:4614962،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین