پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
ترس و هراسی که سید حسن نصرالله در دل مقامات رژیم صهیونیستی انداخته لحظه‌ای آن‌ها را رها نمی‌کند و آن‌ها حتی از سکوت وی نیز وحشت دارند.
شعارسال: صهیونیست‌ها آنقدر از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هراس دارند که عدم سخنرانی وی را نوعی تهدید به حساب می‌آورند و با شایعه سازی و طرح مطالب بی اساس به دنبال این است که تا شرایط را تغییر دهند و خود را از این وحشت برهانند.

از زمانی که اسرائیل عملیات موسوم به سپر شمال برای مقابله با تونل‌های ادعایی را شروع کرد و در شرایطی که پایان آنرا بدون اینکه دستاورد خاصی داشته باشد، اعلام کرد؛ رسانه‌های این رژیم با هدف وادار کردن دبیر کل حزب الله به واکنشی در این باره، از تبلیغات خود دست برنداشتند؛ اما این تلاش‌ها راه به جایی نبرده و نتوانسته است که بر تصمیمات سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تاثیری بگذارد و وی تصمیم به عدم موضع گیری در این باره گرفته است و این سیاستگذاران در تل آویو را کلافه کرده است.

به نظر می‌رسد که سکوت سید حسن نصرالله به شدت اسرائیلی‌ها را آشفته و کلافه کرده استسکوت سید حسن نصرالله به شدت اسرائیلی‌ها را آشفته و کلافه کرده است و آن‌ها با همه ابزار و شیوه‌ها به دنبال تحریک وی برای اجرای طرح‌های خود هستند، اما شکست نصیبشان شده است. اسرائیلی‌ها به شدت به دنبال موضع گیری سید حسن نصرالله هستند، اما وی با سکوت خود این پیام مهم را به آن‌ها رسانده است که قواعد بازی و درگیری را نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه رسانه‌ای و جنگ روانی تعیین می‌کند.

صهیونیست‌ها برای رسیدن به مقاصد خود به شایعاتی درباره وضع جسمانی سید حسن نصرالله روی آوردند که در این راه نیزدستاوردی نداشتند.

روزنامه رای الیوم در مطلبی در این باره نوشته است: «سکوت شخصیتی هم تراز سید حسن نصرالله یک نوع موضع گیری به شمار می‌رود و چه بسا زمینه ساز امور غیرمنتظره‌ای در آینده از جمله جنگ استسکوت شخصیتی هم تراز سید حسن نصرالله یک نوع موضع گیری به شمار می‌رود و چه بسا زمینه ساز امور غیرمنتظره‌ای در آینده از جمله جنگ است. اظهارات «اسرائیل کاتز» وزیر اطلاعات اسراییل و دیگر مقامات این رژیم اشغالگر نمایانگر چنین واقعیتی است.

این روزنامه با اشاره به ادعا‌های «کاتز» مبنی بر اینکه سکوت سید حسن نصرالله نمایانگر شوکه شدن وی بر اثر انهدام تونل‌های تهاجمی حزب الله توسط اسراییل است از این اظهارنظر به عنوان یک تحلیل و تفسیر سطحی و فاقد اعتبار و دلایل علمی نام برد.

رای الیوم در ادامه از انهدام تونل‌های یاد شده به عنوان یک نمایشی یاد کرد که حتی نتوانست خود اسراییلی‌ها را متقاعد کند و رسانه‌های گروهی اسراییل از آن به عنوان تلاشی از سوی بنیامین نتانیاهو جهت منحرف کردن نگاه‌ها از اتهامات فساد نسبت داده شده علیه وی و همسرش نام بردند، زیرا در همین رابطه هم اکنون بازپرسان اداره پلیس از دادستان کل اسراییل خواسته اند تا نتانیاهو و همسرش را از نظر قضایی تحت پیگرد قرار دهند.

رای الیوم آورده است: نتانیاهو از شکایتی که علیه حزب الله لبنان تقدیم شورای امنیت سازمان ملل کرد، سودی نبرد و حتی این شورا در محکومیت حزب الله و دبیرکل آن بیانیه‌ای صادر نکرد، زیرا همه اسناد و مدارک و شواهد ارائه داده شده از سوی وی توسط کارشناسان نیرو‌های ناظر سازمان ملل در آن سوی مرز‌ها مردود شناخته شدند، زیرا چگونه می‌توان باور کرد که یک تونل ۴۰ متری می‌تواند برای شهرک‌های صهیونیست نشین که در فاصله بیش از دو کیلومتری مرز‌ها قرار دارند، تهدیدی تلقی شود. از سوی دیگر آیا کشف تونل‌های جنبش حماس در نوار مرزی غزه باعث ناپدید شدن رهبران این جنبش در صحنه رسانه‌ها و سکوت آن‌ها شد؟

سکوت سید حسن نصرالله به نوشته رأی الیوم ناشی از آن است که او این نمایش اسراییلی را ناچیز شمرده است که ارزش پاسخ و واکنش نشان دادن را ندارد، زیرا اگر واکنش نشان دهد در آن صورت در واقع به آن تا اندازه‌ای اعتبار خواهد بخشید.

رای الیوم می‌نویسد: از سوی دیگر رهبر حزب الله با در پیش گرفتن استراتژی سکوت می‌خواهد در جنگ روانی دشمن صهیونیست را سردرگم کند و با اعصاب صهیونیست‌ها بازی کند. بر پایه همین گزارش، اسراییلی‌ها شایعاتی در مورد سید نصرالله و احتمال بیمار بودنش انتشار داده اند تا او را تحت فشار قرار داده و وادار کنند تا در یک واکنش غیرمستقیم در رسانه‌های گروهی ظاهر شود، اما دبیرکل حزب الله به همراه اطرافیانش به خوبی با قواعد این بازی آشنا هستند و به آسانی در دام آن نمی‌افتند.

رای الیوم در پایان تاکید کرد: ما همگی اطمینان داریم که سید نصرالله در صحنه در وقت مناسب ظاهر خواهد شد تا در یک اقدام غیرمنتظره بزرگ مطلبی یا مطالبی را ایراد کند که بر نگرانی و ترس دشمنانش به ویژه اسراییلی‌ها خواهد افزودما همگی اطمینان داریم که سید نصرالله در صحنه در وقت مناسب ظاهر خواهد شد تا در یک اقدام غیرمنتظره بزرگ مطلبی یا مطالبی را ایراد کند که بر نگرانی و ترس دشمنانش به ویژه اسراییلی‌ها خواهد افزود و ما چاره‌ای نداریم جز آنکه صبر کنیم».

این در حالی است که اخیرا جنبش حزب الله لبنان اخیرا با انتشار یک پیام ویدئویی به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تجاوز به لبنان هشدار داد. در این فیلم که با عنوان «اگر گستاخی کنید، پشیمان خواهید شد» و با زیرنویس عبری منتشر شده است، بخش‌هایی از سخنان «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله آورده شده که به صهیونیست‌ها در مورد تجاوز به لبنان هشدار داد. سید حسن نصرالله در این سخنان تاکید می‌کند که هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان با پاسخ قاطعانه حزب الله مواجه خواهد شد. دبیرکل حزب الله در این سخنان می‌گوید: «هر گونه تجاوز، حمله هوایی و بمباران لبنان را قطعا پاسخ خواهیم داد»

مرکز اطلاع رسانی جنگی حزب الله لبنان زبان‌های عبری و عربی را برای رساندن پیام وسیع نه فقط به مقامات صهیونیست بلکه همه ساکنان فلسطین اشغالی به کار بست.

این اقدام مقاومت اسلامی لبنان، سبب ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها شد به ویژه که بر اساس نظر سنجی انجام شده، ۸۰ درصد از صهیونیست‌ها همه حرف‌های نصرالله را باور دارند در حالی که به حرف‌های مسئولان خود توجهی ندارند.

رژیم اسرائیل در برابر تهدیدات نصرالله عاجز است، زیرا این تهدیدات تاثیر ویژه و واقع بینانه‌ای بر اسرائیلی‌ها (صهیونیستها) دارد. علت این موضوع کاملا مشخص است و آن صداقت نصرالله دبیر کل حزب الله در تهدیدات است و نتایج درگیری سال‌های طولانی به کارشناسان اسرائیلی این موضوع را ثابت کرده است.

«عودید بن عامی» از کارشناسان اسرائیلی در این باره گفت: «مشکلی که اسرائیل با آن روبرو ست این است که نصرالله قبلا ثابت کرده که صادق است و دروغ نمی‌گوید. نصرالله با تهدیدات خود بازدارندگی را ادامه می‌دهد».

نصرالله مردی که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌اندازد

واقعیت آن است که نام نصرالله لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌اندازد. شایعاتی که صهیونیست‌ها مطرح می‌کنند به خوبی هراس صهیونیست‌ها و جبهه داخلی آن‌ها از دبیر کل حزب الله است. همانطور که قبلا هم گفته شد، اسرائیلی‌ها نصرالله را بیش از سران خود باور دارند و به گفته هایش بیش از نخست وزیر و دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی توجه می‌کنند.

روزنامه صهیونیستی هآرتص در گزارشی پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اذعان کرد که نصرالله رهبر عربی است که کاملا متفاوت با رهبران جهان عرب است. وی حرف بیهوده‌ای نمی‌زند و دروغ نمی‌گوید و حرفهایش قابل اعتماد است.

بر همین اساس است که سخنرانی‌های سید حسن نصرالله همانند سلاحی قوی است از همین رو صهیونیست‌ها با مطرح کردن شایعات علیه دبیر کل حزب الله در واقع آرزوی شوم خود را بیان می‌کنند که قطعا این آرزو را به گور خواهند برد. این شایعات نشانه یاس، ناتوانی و ورشکستگی صهیونیست‌ها و رسانه‌های آنهاست.

نصرالله آنقدر برای اسرائیلی‌ها اهمیت دارد که پس از شایعات مطرح شده درباره دبیر کل حزب الله؛ شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت گذشته کلمه‌ای که بیش از هر موضوع دیگری از سوی اسرائیلی‌ها سرچ شد، کلمه نصرالله بود. صهیونیست‌ها اهداف خاصی را از طرح این شایعات دنبال می‌کنند تا به نوعی چه در داخل و خارج آن بتوانند به منافع خود برسند.

آنچه می‌توان گفت: این است که صهیونیست‌ها و ژنرال‌های آن از سکوت نصرالله هراس دارند همانگونه که از سخنرانی هایش در وحشت هستندصهیونیست‌ها و ژنرال‌های آن از سکوت نصرالله هراس دارند همانگونه که از سخنرانی هایش در وحشت هستند.

«تزویکا بوگال» از ژنرال‌های صهیونیست اذعان کرد: به نظر من سکوت نصرالله بسیار نگران کننده است. نصرالله مرد کم اهمیتی نیست و وی به دنبال بیرون کردن ما از اینجا (فلسطین اشغالی) است. من از این سکوت می‌ترسم. امیدواریم از وی بشنویم که ما در آستانه رویارویی هستیم یا نیستیم.

این در شرایطی است که زمزمه‌هایی درباره احتمال ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه حزب الله مطرح است. اما آنگونه که یک مسئول لبنانی اعلام کرد: حزب الله از نظر لجستیکی و نظامی آماده مقابله با صهیونیستهاست. حزب الله به دقت تحرکات آن‌ها را زیر نظر دارد و آماده مقابله با حمله رژیم صهیونیستی است. حزب الله هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد و به عبارت دیگر در حالت جنگی قرار دارد و برنامه‌های لازم برای مقابله دارد و رزمندگان را از نظر روحی و نظامی برای آنچه صهیونیست‌ها تدارک دیده اند، آماده کرده است.

این مسئول لبنانی بیان کرد: آنچه اسرائیل انجام می‌دهد از عملیات موسوم به سپر شمال گرفته تا از سرگیری دیوار سیمانی در نزدیک به خط آبی در روبروی شهرک العدیسه در واقع مقدمه‌ای برای جنگ احتمالی است. حزب الله با خونسردی تمام با تهدیدات اسرائیل برخورد می‌کند و احتمال جنگ را بعید نمی‌داند. سیکنال‌هایی از سوی غربی‌ها به مقامات رسمی لبنان رسیده که حاکی از چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان است، اما روس‌ها به اسرائیلی‌ها درباره حمله به حزب الله و جنگ علیه لبنان هشدار دادند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 25 دی 1397 ، کدخبر: 6798415 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین