پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۸
مدیر مسوول روزنامه شرق می‌گوید: ویژگی روزنامه این است که باید کاغذ باشد تا منتشر شود؛ کاغذ برای روزنامه مثل نفس است برای انسان. روزنامه بدون کاغذ موضوعیت ندارد مگر اینکه بخواهیم روزنامه دیجیتالی منتشر کنیم.

شعارسال: مهدی رحمانیان، مدیرمسؤول روزنامه شرق، درباره مشکلات تأمین کاغذ و کاهش تعداد صفحات چند روزنامه، از جمله روزنامه‌های دولتی اظهار می‌کند: این روزها برای رسانه‌های مکتوب روزهای بسیار پرالتهابی است و من فکر می‌کنم همین‌طور ریزش خواهیم داشت. شاید تعداد اندکی در حد یکی، دو روزنامه باشند که از قبل پیش‌بینی کرده، توانایی داشته و کاغذ خریده باشند اما بقیه رسانه‌های بخش خصوصی و دولتی با بحران کاغذ مواجه هستند.

رحمانیان معتقد است این وضعیت قابل دوام نیست و بیان می‌کند: نکته ماجرا این است که هیچکدام از مسؤولان مربوطه به فکر این موضوع نیستند. ما با هر کدام صحبت می‌کنیم با ما همدردی می‌کنند اما بعد انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته است. اگر روزی همه روزنامه‌ها تعطیل شوند تازه مسؤولان متوجه خواهند شد، چرا و آن روز هم دیگر نمی‌توان کاری کرد و اثر منفی خود را خواهد گذاشت.

او در این زمینه می‌افزاید: همه تلاش ما بر این است که ولو یک روزنامه معمولی هم برای یک روز تعطیل نشود چرا که پالس مثبتی به سیاست وحشیانه ترامپ است. برای اینکه جلوی این پالس را بگیریم نباید اجازه بدهیم فعالیت هیچ رسانه‌ای به دلیل نداشتن کاغذ متوقف شود. تا به حال نتوانستیم این حرف را متوجه مسؤولان مربوطه کنیم. کسی پیدا شود و حرف ما را ترجمه کند که روزنامه برای انتشارش به کاغذ احتیاج دارد.

مشکلات تأمین کاغذ پس از روزنامه‌های خصوصی، حالا گریبان‌گیر روزنامه‌های دولتی نیز شده است. بر همین اساس دیروز ۲۱ اردیبهشت، تعداد صفحات روزنامه «ایران» با کاهش ۸ صفحه‌ای روبه‌رو بود و امروز نیز نوبت به روزنامه «همشهری» رسید تا از تعداد صفحات خود بکاهد. پیش از این روزنامه شرق هم از تعداد صفحات خود کم کرده بود. آرمان و دنیای اقتصاد دیگر روزنامه‌هایی هستند که تعداد صفحات خود را کاهش داده‌اند و مدیران برخی از روزنامه‌ها از جمله جهان صنعت از عدم انتشار سخن به میان بیاورند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98022211793: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین