پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس گفت: مدتی است که پساب‌های فاضلاب، شبانه وارد خلیج فارس می‌شوند و این احتمال می‌رود که با ادامه این روند خلیج فارس به دریاچه نمک تبدیل شوند.عزیزی پورتختی افزود: درصد آلودگی پسابی که وارد خلیج فارس می‌شود به حدی بالاست که باعث مرگ آبزیان مختلف می‌شود و گونه‌های آبزی این منطقه را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

شعار سال: حسن عزیزی پورتختی، فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص ورود پساب های فاضلاب به خلیج فارس گفت: ورود پساب به خلیج فارس مسئله‌ای ملی است و محدود به استان هرمزگان و شهر بندرعباس نیست.

عزیزی پورتختی افزود: درصد آلودگی پسابی که وارد خلیج فارس می‌شود به حدی بالاست که باعث مرگ آبزیان مختلف می‌شود و گونه‌های آبزی این منطقه را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس با بیان اینکه در استان هرمزگان تصفیه خانه‌های فاضلاب و آب شیرین کن‌های بسیاری وجود دارد، اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب استان هرمزگان حدود ۶۰ درصد از آب فاضلاب را تصفیه می‌کند و نزدیک به ۴۰ درصد‌ این آب تصفیه نمی‌شود و این بخش از فاضلاب تصفیه نشده مستقیما وارد دریا می‌شود و پساب‌های بخشی که تصفیه می‌شود نیز وارد دریا می‌شود و از این طریق حجم ورودی آلودگی‌ها و پساب‌ها به خلیج فارس به حدی بالاست که آبزیان را در معرض خطر قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بزرگترین آب شیرین کن‌ها در استان هرمزگان و شهر بندرعباس قرار دارند، پساب این آب شیرین کن‌ها که نمک غلیظ هستند، بدون هیچگونه مدیریتی وارد خلیج فارس می‌شوند و آلودگی زیادی را وارد دریا می‌کنند.

عزیزی پورتختی اظهار کرد: تعویض آب خلیج فارس ٣ تا ۵ سال زمان می‌برد و در این بازه زمانی نمک غلیظی که در دریا باقی می‌ماند ضربه مهلکی به آبزیان و خلیج فارس وارد می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی خلیج فارس به دریاچه نمک تبدیل شوند، گونه‌های مختلفی از آبزیان از بین می‌روند و اکوسیستم دریا با خطر مواجه می‌شود.

فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس گفت: قبلا پساب‌ها از طریق لوله‌ای وارد خلیج فارس می‌شدند، اما مدتی است که این اتفاق نمی‌افتد و طبق بررسی‌هایی که انجام داده ایم، شبانه بوی نامطبوعی از تصفیه خانه بندرعباس به مشام می‌رسد که علت اصلی آن این است که این تصفیه خانه شب‌ها از محل خور گورسوزان، پساب‌ها را مستقیما در دریا رها می‌کند و این موضوع در آینده نزدیک، باعث بروز اتفاقات فاجعه آمیزی برای اکوسیستم خلیج فارس می‌شود و باید مسئولین هر چه سریعتر اقدامی برای کنترل آن انجام دهند.

وی ابراز کرد: بعد از اینکه متوجه ورود پساب‌ها به خلیج فارس شدیم، دانشجویان هرمزگانی شروع به بیان مطالباتشان در این زمینه کردند و حتی روز دانشجو با حضور در دفتر استاندار هرمزگان این موضوع را مطرح کردند ولی واکنش خاصی از جانب استاندار در این زمینه مشاهده نشد و تاکنون هیچ اقدامی برای کنترل این وضعیت و حل این بحران از سوی مسئولین انجام نشده است.

عزیزی پورتختی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و با اینکه هنوز اقدام خاصی از سوی استانداری صورت نگرفته، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس طی نامه‌ای به دادستان بندرعباس خواستار رسیدگی به این موضوع شده تا هر چه سریعتر این معضل حل شود. امیدواریم که دادستان به عنوان مدعی العموم اقدامی برای حل این معضل انجام دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 21اردیبهشت 98، کد خبر: 763157، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین