پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس، کسب سهمیه آسیا از سوی تیم‌های سپاهان، استقلال و پدیده شهر خودرو مشهد و سقوط تیم‌های استقلال خوزستان و سپیدرود رشت به اتمام رسید.

شعارسال: هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس، کسب سهمیه آسیا از سوی تیم‌های سپاهان، استقلال و پدیده شهر خودرو مشهد و سقوط تیم‌های استقلال خوزستان و سپیدرود رشت به اتمام رسید.

در زیر بدترین و بهترین آمار‌های این فصل را مرور می‌کنیم:

بیشترین برد: پرسپولیس و استقلال تهران- ۱۶ برد

پرسپولیس با کسب عنوان قهرمانی موفق شد همراه استقلال بیش‌ترین پیروزی را در لیگ هجدهم کسب کند. شاگردان برانکو که در نیم فصل اول هشت برد کسب کرده بودند در نیم فصل دوم هم این تعداد برد را تکرار کردند تا آمار بردهایشان را به ۱۶ برسانند.

همچنین تیم استقلال هم که در نیم فصل اول ۶ برد کسب کرده بود در نیم فصل دوم هم ۱۰ بار پیروز شد تا در کنار پرسپولیس رکورردار پیروزی در فصل پایان یافته لیگ باشد.

کمترین برد: استقلال خوزستان، سپیدرود و نفت مسجد سلیمان (۳ برد(

نفت مسجد سلیمان که در نیم فصل اول سه برد به دست آورده بود دور برگشت را بدون برد به اتمام رساند تا در کنار تیم‌های سپیدرود و استقلال خوزستان با آمار ۲ برد در نیم فصل اول، یک برد در نیم فصل دوم و مجموع سه برد در کل فصل، ضعیف‌ترین آمار را بین تمام تیم‌های لیگ برتری ثبت کرده باشند.

بیشترین تساوی: ماشین سازی (۱۷ مساوی(

شاگردان رضا مهاجری دور رفت بازی‌ها را با ۱۱ تساوی به اتمام رساندند و تعداد تساوی‌های ماشین سازی در دور برگشت ۶ عدد افزایش یافت تا آن‌ها با ۱۷ تساوی از این لحاظ رکورددار باشند.

کمترین تساوی: پدیده و پیکان (۸ تساوی(

پدیده و پیکان که در نیم فصل نخست لیگ برتر ۴ بازی خود را با نتیجه تساوی به اتمام رسانده بودند نیم فصل دوم هم این آمار را تکرار کردند تا از لحاظ رکورد کسب تساوی بدترین آمار را در طول لیگ هجدهم به جا گذاشته باشند.

بیشترین باخت: استقلال خوزستان (۱۹ باخت(

قعرنشین لیگ برتر با هفت باخت در نیم فصل اول، ۱۲ شکست در دور برگشت و مجموع ۱۹ باخت بدترین آمار را بین تمام تیم‌های لیگ برتری به جا گذاشتند.

کمترین باخت: پرسپولیس (یک برد(

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که نیم فصل اول را بدون باخت به اتمام رسانده بودند، در دور برگشت هم تنها مغلوب فولاد خوزستان شدند تا از لحاظ تعداد باخت بهترین آمار را بین تمام تیم‌های لیگ برتری داشته باشند.


بیش‌ترین گل زده: سپاهان (۴۶ گل زده)

تیم امیر قلعه نویی که دور رفت با ثبت آمار ۲۸ گل زده، بهترین آمار تهاجمی را در اختیار داشت در نیم فصل دوم تنها ۱۸ گل به ثمر رساند، اما با توجه به عملکرد خوب خود در نیم فصل اول توانست رکورددار گلزنی در لیگ هجدهم شود. با این حساب میانگین گلزنی سپاهان در لیگ هجدهم به ۲.۳ گل در هر بازی رسید.

کمترین گل زده: نفت مسجد سلیمان (۱۶ گل)

به ثمر رسیدن تنها هشت گل در هر ۲ نیم فصل از سوی نفتی‌های مسجد سلیمان سبب شد این تیم با مجموع ۱۴ گل زده و میانگین ۰/۵۳ گل در هر بازی بدترین آمار فصل را داشته باشد.

بیشترین گل خورده: سپیدرود رشت (۵۳ گل)

سرخ پوشان رشتی با احتساب دریافت ۲۶ گل در دور رفت، ۲۷ گل در دور برگشت و مجموع ۵۳ گل در طول فصل در این زمینه رکوردی منفی از خود ثبت کردند. در واقع سپیدرود در هر بازی به صورت میانگین ۱/۷۷ بار دروازه اش باز شد.


کمترین گل خورده: استقلال تهران (۱۳ گل(

آمار کمترین گل خورده در لیگ هجدهم به استقلال تهران تعلق دارد که در نیم فصل اول ۶ بار و نیم فصل دوم هفت بار دروازه اش باز شد تا به رکورد تنها ۱۳ گل خورده و میانگین ۰/۴۳ گل خورده در هر بازی برسد.

بهترین تفاضل گل: استقلال تهران (مثبت ۲۷)

استقلال در نیم فصل اول تفاضل گل ۱۲ داشت که این تفاضل در نیم فصل دوم ۱۵ بود تا از این طریق آبی پوشان پایتخت با تفاضل گل مثبت ۲۷ بهترین رکورد را داشته باشند.

بدترین تفاضل گل: سپیدرود (منفی ۲۹)

تفاضل گل سپیدرود در نیم فصل اول، منفی ۱۹ بود و با وجود بهتر شدن این تفاضل گل در دور برگشت و رسیدن به منفی ۱۰ همچنان دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک با تفاضل گل منفی ۲۹ بدترین رکورد را در این زمینه ثبت کرد.

بیشترین کلین شیت: استقلال تهران (۱۹ کلین شیت(

دروازه استقلال در دور رفت و برگشت به ترتیب ۱۰ و ۹ بازی خالی ماند تا این تیم با ۱۹ کلین شیت در طول فصل رکورددار باشد. البته از لحاظ انفرادی رکورد کلین شیت لیگ هجدهم در اختیار علیرضا بیرانوند، دروازه بان ملی پوش پرسپولیس بود که در ۲۳ بازی ۱۶ بار دروازه اش را بسته نگه داشت.


کمترین کلین شیت: سپیدرود و استقلال خوزستان (۴ کلین شیت(

تیم نادر دست نشان در نیم فصل اول ۳ بار و نیم فثل دوم یک بار دروازه اش را خالی نگه داشت تا در کنار استقلال خوزستان که در هر ۲ دور رفت و برگشت ۲ بار کلین شیت کرده از این لحاظ بدترین آمار را داشته باشد.

بهترین تیم در بازی‌های خانگی: پرسپولیس (۳۷ امتیاز(

پرسپولیس با آمار ۱۵ بازی، ۱۱ برد، ۴ مساوی، ۲۲ گل زده، ۶ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۱۶، ۳۷ امتیاز و میانگین ۲.۴۷ امتیاز برترین تیم لیگ در بازی‌های خانگی بود.

بدترین تیم در بازی‌های خانگی: استقلال خوزستان (۱۰ امتیاز(

آبی‌های خوزستان تیمی هستند که با ثبت آمار ۲ برد، ۴ برد، ۹ مساوی، ۱۰ گل زده، ۲۰ گل خورده، تفاضل گل منفی ۱۰، ۱۰ امتیاز و میانگین ۰.۶۷ امتیاز در هر بازی بدترین رکورد در بازی‌های خانگی بین تمام تیم‌های لیگ دارند.

بهترین تیم در بازی‌های خارج از خانه: سپاهان (۲۷ امتیاز(

شاگردان امیر قلعه نویی با آمار ۶ برد، ۸ مساوی، یک باخت، ۲۳ گل زده، ۱۲ گل خورده، تفاضل مثبت ۱۱، ۲۷ امتیاز و میانگین ۱.۸ امتیاز در طول فصل بهترین عملکرد را در بازی‌های خارج خانه داشت.

بدترین‌تیم در بازی خارج از خانه: استقلال خوزستان (۸ امتیاز(

قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر با آمار یک برد، ۵ مساوی، ۹ باخت، ۹ گل زده، ۲۷ گل خورده، تفاضل گل منفی ۱۸، ۸ امتیاز و میانگین۰/۵۳ امتیاز در هر دیدار عنوان بدترین تیم در بازی‌های خارج از خانه را کسب کرد.

برترین گلزن: کی روش استنلی (سپاهان) و لوسیانو پریرا (فولاد) ۱۶ گل

۲ برزیلی به صورت مشترک عنوان آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران را به دست آوردند.

ابتدا کی روش استنلی سوارز، مهاجم ۳۰ ساله سپاهان که با ۲۳۱۰ دقیقه بازی ۱۶ بار گلزنی کرد و همچنین شیمبا، مهاجم ۳۵ ساله فولاد با ۲۵۸۲ دقیقه بازی برای فولاد به چنین آماری رسید.



برترین پاسور گل: محمد کریمی (سپاهان
(

هافبک ۲۲ ساله و مازندرانی سپاهان با ۱۲۹۲ دقیقه بازی در لیگ هجدهم و ارسال ۸ پاس گل برترین پاسور گل رقابت‌ها شد.

برترین‌تیم نیم فصل دوم

استقلال که در نیم فصل اول روی پله پنجم جدول ایستاده بود با ۱۵ بازی، ۱۰ برد، ۲ مساوی، ۳ باخت، ۲۲ گل زده، هفت گل خورده و ۳۲ امتیاز بهترین تیم دور برگشت شد.

بدترین تیم نیم فصل دوم: استقلال خوزستان

استقلال خوزستان که دور رفت را با قعرنشینی به اتمام رسانده بود این روند را در نیم فصل دوم با ثبت آمار یک برد، سه مساوی، ۱۱ باخت، ۹ گل زده، ۲۶ گل خورده و تفاضل گل منفی ۱۷ تکرار کرد تا بدترین تیم نیم فصل دوم باشد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار :27 اردیبهشت 98، کد خبر:6935804 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین