پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
‌استاندار زنجان گفت: حفظ حقوق کارگر و کارفرما در اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور باید مورد توجه قرار گیرد.

شعارسال: فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: پیشنهادات ارائه شده در صورت استانی بودن در داخل استان و در صورت نیاز از طریق سازمان‌های ملی، پیگیری و رفع می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیل و رفع موانع تولید یکی از رویکردهای دولت برای کمک به ایجاد اشتغال و رونق تولید بوده و در این راستا تلاش می‌شود تا ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدها، آن دسته از واحدهایی که از چرخه تولید خارج شده‌اند نیز به چرخه تولید بازگردند.

استاندار زنجان افزود: با توجه به تلاش دولت برای ایجاد رونق تولید در کشور، در سطح استان‌ها نیز ستادهای استانی تشکیل شده و جلسات آن به طور منظم برگزار خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که این شورا با نقشه حرکت کند تا هم برای دولت و هم برای بخش خصوصی سودمند بوده و موجب گشایش برای استان باشد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه مصوبات شورا باید اجرایی شود تا بخش خصوصی انگیزه لازم برای ادامه فعالیت را داشته باشد، تصریح کرد: در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به هر یک از گروه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، ساختمان و سایر گروه‌ها، جلسات اختصاصی برگزار شده و مشکلات آن‌ها به طور جداگانه و به صورت تخصصی بررسی و حل شود.

حقیقی یادآور شد: کمیته حمایت قضائی از تولید در استان تشکیل شده و حوزه قضائی و امنیتی استان نیز در ایجاد بستر لازم برای سرمایه‌گذاری فعال است. همچنین برای کمک به رونق تولید و حرکت با برنامه، همه دستگاه‌ها ملزم به ارائه پنج برنامه مهم و اولویت‌دار به عنوان نقشه راه در سال جدید به مدیریت استان هستند.

استاندار زنجان با اشاره به فعال شدن شورای مسکن استان، گفت: گام اول این بود که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را ملزم کردیم تا مشاوران املاک غیررسمی و بدون مجوز را پلمب کند. همچنین با توجه به اینکه ۵۰۰۰ نفر باید تا افق ۱۴۰۴ صاحب مسکن شوند، همه زمین‌های دولت در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفت تا تبدیل به مسکن شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر پروژه ۲۸۸ واحدی گلشهر کلنگ‌زنی شده و پروژه ۱۵۰ واحدی نیز در مجموع برای سایر شهرستان‌ها در حال نهایی شدن است تا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شود و تعداد بالای ثبت‌نام‌کنندگان در پروژه گلشهر، نشان می‌دهد که گنجایش حرکت در این مسیر زیاد است.

وی با اشاره به حذف فرآیند نظام مهندسی در ساختمان‌های صنعتی که در جلسه پیشین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شده بود، اظهار کرد: تا زمانی که مانعی بر سر راه واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد نشود با حذف این فرآیند موافق نیستم اما پیشنهادات ارائه شده در خصوص تعرفه‌های نظام مهندسی پس از تصویب در این سازمان جهت اجرا در جلسه آتی توسط نماینده تام‌الاختیار سازمان ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به موارد مطرح شده در رابطه با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، عنوان کرد: در اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور باید ضمن حفظ حقوق کارگران از کارفرما نیز حمایت شود تا اجرای این قانون، انعطاف دوجانبه رعایت شود که برای این منظور، انتظار می‌رود کمیته‌ای تشکیل و نقطه نظرات اعضای مرتبط در آن جمع‌آوری و جهت تصویب در جلسه آتی شورا ارائه شود.

استاندار زنجان با اشاره به دعوت از مدیران ملی برای حضور در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به استان زنجان سفر می‌کنند و سخنران مراسم روز جهانی قدس نیز وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98023116370: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
بیشتر باید به حقوق کارگران توجه بشه قشر زحمت کش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین