پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: دولت باید سهم خود را برای ترخیص واگن‌های مانده در گمرک بپردازد زیرا حال حمل و نقل عمومی این روزهای تهران خوب نیست.
شعار سال: رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: دولت باید سهم خود را برای ترخیص واگن‌های مانده در گمرک بپردازد زیرا حال حمل و نقل عمومی این روزهای تهران خوب نیست.



مهدی چمران در تهران اظهار داشت: خلأ چند مسئله مهم در شهر تهران حس می‌شود که نخستین و مهم‌ترین آنها موضوع حمل و نقل عمومی است که ساخت متروها متوقف شده است و هر آنچه که ساخته شده نیز در انتظار تجهیز هستند ولی هنوز اتفاقی رخ نداده است.

رئیس سابق  شورای شهر تهران با بیان اینکه خط شش و هفت مترو تهران آماده بهره‌برداری است اذعان کرد: این اتفاق آنچنان که شایسته است رخ نداده و اگر هم این اتفاق صورت پذیرد، تاثیر چندانی در حمل و نقل عمومی ندارد چرا که واگنی وجود ندارد و با تعدیل واگن از مسیرهای دیگر موجب اختلال در دیگر خطوط می‌شود.

وی در ادامه افزود: با وجود تعدیل واگن نیز از حجم تعداد کل سفرها کاسته نخواهد شد، چرا که تعداد واگن‌ها تغییری نمی‌کند و افزایش تعداد سفرها تنها در گرو افزایش واگن‌ها و گسترش خطوط مترو است.

چمران با اشاره به نیاز اتوبوس‌های جدید در بخش اتوبوسرانی گفت: در این حوزه نیز تغییری حاصل نشده و حتی اتوبوس‌های دو کابین نیز هشت سالگی خود را سپری می‌کنند و به سن فرسودگی نزدیک هستند  و لازم است اتوبوس‌های جدید توسط شهرداری تهران خریداری شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه امسال بارش رحمت‌های الهی چشم‌گیر بوده و هر ساله در فصل بهار به دلیل بارندگی‌ها  مسئله آلودگی هوا نداشتیم اظهار داشت: بحث آلودگی و وارونگی هوا بیشتر در فصل پاییز و اوایل زمستان مطرح است و چون تاکنون اتفاق نیفتاده کسی احساس نکرده در نتیجه برنامه‌ریزی انجام نشده و در عمل نیز با وجود کمبودهای حوزه حمل و نقل تغییری احساس نشده و این مهم  نگرانی‌ها را در سال‌های آتی در پی دارد.

وی با اشاره به این که سال گذشته بودجه شهرداری محقق شده و چه بسا بیش از حد هم محقق شده است گفت: انتظار می‌رود اعتبارات به مرحله خرید برسند چرا که خرید، وارد و مونتاژ واگن‌های مترو حداقل یک سال و نیم به طول می‌انجامد در حالی که هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته و اتوبوس نیز به همین شکل باید در صف سفارش و خرید قرار گیرد.

چمران گفت: در دوره قبل واگن‌ها در گمرک نمی‌ماندند این در حالی است که تا به حال 20 درصد واگن‌ها از دوره قبل هنوز ترخیص نشدند و دولت باید سهم خود را برای ترخیص آنها بپردازد و شهرداری نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:7خرداد1398،کدخبر:2020967،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین