پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
در میان همه رنگ های دنیا بعضی از رنگ‌ها با نام ایران شناخته می شوند.

شعار سال: هر کدام از ما هر روزه با هزاران رنگ در اطرافمان روبرو هستیم. از رنگ مواد غذایی تا رنگ ماشین ها و ساختمان ها. اما در میان همه رنگ های دنیا چند رنگ وجود دارد که با پسوند ایرانی شناخته می شوند و هر گاه کسی بخواهد نام آن ها را بنویسد و یا بگوید، نام ایران را نیز به همراه خواهد آورد. این رنگ ها را بشناسید.

*آبی ایرانی

رنگ هایی که به نام ایران در جهان شناخته می‌شوند + تصاویر

این رنگ خود به سه طیف روشن، متوسط و تیره تقسیم می شود و تیره ترین طیف آن به نام طاووس ایرانی، آبی پارسی تیره نیز نامیده می شود. سابقه استفاده این رنگ در کشورمان به صنایع سفالگری و نیز نوشته های دیواره های مساجد قدیمی و بناهای به جا مانده از دوران قدیم باز می گردد. اولین بار در سال ۱۶۶۹ از نام این رنگ در انگلیسی استفاده شده است.
*قرمز ایرانی

رنگ هایی که به نام ایران در جهان شناخته می‌شوند + تصاویر

اما قرمز ایرانی برخلاف رنگ سبز نه در مصنوعات ایرانی ها بلکه در میان آب و خاک کشورمان پیدا می شود. این رنگ در حوالی خلیج فارس و در خاک های این منطقه یافت می شود و مواد سازنده آن شامل آهن، طباشیر و آلومینیوم است. اولین باری که از نام این رنگ در ادبیات انگلیسی استفاده شده است به سال ۱۹۸۷ بر می گردد.
*صورتی ایرانی

رنگ هایی که به نام ایران در جهان شناخته می‌شوند + تصاویر

صورتی ایرانی رنگ دیگری در دنیاست که با نام ایران شناخته می شود. این رنگ در صنعت پوشاک شهرت دارد و اولین بار در سال۱۹۲۳ در ادبیات انگلیسی استفاده شده است.

*سبز ایرانی

رنگ هایی که به نام ایران در جهان شناخته می‌شوند + تصاویر

یکی دیگر از رنگ هایی که با نام ایران و پرشین شناخته می شود سبز است. این رنگ که سبز ایرانی نام دارد مطابق با اسناد موجود برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ در زبان انگلیسی استفاده شده است و معمولاً در سفالگری و نیز فرش ایرانی استفاده می شود.
*رز ایرانی


رنگ هایی که به نام ایران در جهان شناخته می‌شوند + تصاویر

رز ایرانی یکی دیگر از رنگ هایی است که از سال ۱۹۹۲ وارد ادبیات انگلیسی شده و به صورتی شباهت دارد.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 10 تیر 1395، کد مطلب: 191965:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین