پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم وزیر راه و وزیر تعاون و کار برای ساخت مسکن اجتماعی در قالب برنامه مشترک گفت: سازمان ملی زمین و مسکن زمین را اختصاص داد.

شعار سال: حامد مظاهریان امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار داشت: در بحث سرمایه‌گذاری خارجی حدود ۱۰۰ پروژه در زمینه فعالیت‌های مرتبط با مسکن و ساختمان مطرح و پیشنهادی دریافت شد که می‌تواند در ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید متبلور شود.

وی افزود: توسعه سواحل مکران جزو شرایط محوری است.

مظاهریان با بیان اینکه شرکت‌های خارجی در ساخت و ساز مسکن مهر حضور دارند، افزود: هفته آینده شرکت‌های سرمایه‌گذار کره‌ای به ایران می‌آیند و مذاکراتی در این باره خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن اجتماعی بیان کرد: طرح جامع مسکن، مسکن اجتماعی را هدف قرار داده است؛ در مسکن اجتماعی برنامه مشترک اقدام و تهیه شده است و به امضای وزرای راه و تعاون رسیده است.

وی گفت. در این برنامه مشترک اقدام فرآیند ساخت مسکن، تخصیص زمین، تأمین و نظارت مطرح شده است.

مظاهریان افزود: در مسکن اجتماعی، سیاست حمایت از گروه‌هایی است که توان ارائه هیچ آورده‌ای ندارند، حتی بانک‌پذیر نیستند و اندوخته‌ای ندارند که در رهن بانک قرار دهند.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن اجتماعی در همه دنیا جزو وظایف دولت‌ها است، گفت: مسکن اجتماعی برای گروه‌هایی است که توانایی خانه‌دار شدن از محل پس‌انداز و دریافت تسهیلات ندارند. افرادی نظیر معلولان، زنان بی‌سرپرست و دهک‌های اول و دوم جامعه.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برنامه مشترک اقدام مسکن اجتماعی که بین دو وزیر راه و تعاون، کار و رفاه منعقد شده است اعتبارات در نظر گرفته شد اما در شرایط فعلی بانک‌ها توان ارائه تسهیلات ندارند و می‌دانید که در کشور ما اقتصاد متکی به بانک‌محوری است.

مظاهریان افزود: با مشکل جاری بانک‌ها، دو وزارت راه و تعاون تصمیم گرفتند از محل منابع داخلی خود برای ساخت مسکن اجتماعی تا حد امکان هزینه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: دو وزارتخانه بر مبنای اعتبار داخلی طرح مسکن اجتماعی را پیش می‌برند و در این باره پروژه شروع شده است.

وی اظهار داشت: سازمان ملی زمین و مسکن زمین مورد نیاز را اختصاص داده و بنیاد مسکن نیز وظایف خود را آغاز کرده است و تلاش می‌کنیم منابع بیشتری از سوی دو وزارتخانه به این پروژه اختصاص یابد.

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري نصر، تاریخ انتشار چهارشنبه 6 آبان 1394، كد مطلب: 40935: www. nasrnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین