پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
مسکن اجتماعی طرحی است که با توجه به تصویب جزئیات آن از سه سال گذشته خبری از آغاز آن و تخصیص اعتبارات به آن شنیده نمی‌شود و با توجه به اظهارات وزیر وقت راه و شهرسازی به نظر می‌رسد پرونده مسکن اجتماعی باز نشده، مختومه شود.

شعارسال: مسکن اجتماعی طرحی است که با توجه به تصویب جزئیات آن از سه سال گذشته خبری از آغاز آن و تخصیص اعتبارات به آن شنیده نمی‌شود و با توجه به اظهارات وزیر وقت راه و شهرسازی به نظر می‌رسد پرونده مسکن اجتماعی باز نشده، مختومه شود.

 دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع به کار خود بحث مسکن اجتماعی را مطرح کرد و در ۲۷ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ جزئیات این طرح از سوی هیات وزیران به تصویب رسید و مسولیت اجرای آن به عهده بنیاد مسکن قرار داه شد.

اما مسکن اجتماعی در طول دو سال گذشته گرفتار کمبود منابع دولتی شده بود تا این‌که اواخر آبان ماه امسال رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره زمان شروع به کار این طرح و میزان تخصیص بودجه به مسکن اجتماعی گفت: در بخش مسکن اجتماعی هیچ منابعی به ما اختصاص داده نشده است. البته حال اهدافی که تحت مسکن اجتماعی می‌توانست دنبال شود در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اجرا شد. به طور مثال ادامه اجرای طرح مسکن مهر، بازآفرینی شهری یا تولید و نوسازی مسکن روستایی می‌تواند در این چارچوب قرار گیرد. اما اختصاص بودجه‌ای مشخص تحت عنوان مسکن اجتماعی هیچ‌گاه تحقق پیدا نکرد.

به علاوه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز درباره پرونده مسکن اجتماعی نیز اظهار کرد: بنده مسکن با پسوند را قبول ندارم، در این دوره مسکنی که در هدف داریم و برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه در حال ساخت است، در برنامه ما دیده شده و شامل تکمیل و تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر و ۴۰۰ هزار واحد جدید در سراسر کشور است که اگر مردم در ساخت و تکمیل آن‌ها مشارکت کنند چرخ تولید مسکن در کشور به حرکت در خواهد آمد.

براساس این گزارش با توجه به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی وقت به نظر می‌رسد پرونده پروژه مسکن اجتماعی باز نشده در دولت مختومه اعلام شده و با این رویکرد انتظار برای ساخت این مسکن در سال ۹۸ نیز نتیج بخش نخواهد بود و مسئولین وزارت راه به جاری آغاز طرح‌های جدید به دنبال اتمام طرح‌های نیمه تمام و تحویل آن در سال جدید به متقاضیان هستند.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار:5 فروردین 1397 ، کدخبر:505285 www.mizanonline.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین