پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
دانشجوی دانشگاه پردیس فرهنگیان اصفهان گفت: دولت با وزیر آموزش و پرورش همکاری قابل قبولی نداشته است.
شعار سال : یاسر عارف‌زاده  گفت: استعفای وزیر آموزش‌وپرورش موضوعی است که این روزها جامعه فرهنگی کشور را به‌ شدت درگیر کرده است.
 وی ادامه داد: بعد از سال ۹۶ که وزیر آموزش‌وپرورش به این سمت معرفی شد و از طرف نمایندگان مجلس رأی اعتماد گرفت و همان اول پیشنهادها و برنامه‌های خوبی ازجمله طرح رتبه‌بندی، تغییر معیشت معلم‌ها و چندین موضوع دیگری که در لیست برنامه‌های خود داشتند.
عارف‌زاده افزود: بعد از انتصاب نیز با گذشت روزها تغییر محسوسی در برنامه‌ها، رویه‌ها و معیشت معلم‌ها و دانشگاه فرهنگیان احساس نشد. به نظر می‌رسد دولت با وزیر آموزش‌و‌پرورش همکاری قابل قبولی نداشته و یا با طرح‌های که وزیر ارائه می‌داد مخالف بود که در نهایت منجر به عدم همکاری بین وزیر و دولت شد و یا احتمالاً نتوانسته‌اند با برنامه‌های دیگر دولت کار کنند که البته این‌ها تماماً گمانه‌زنی است و هنوز اصل قضیه مشخص نشده است.
این فعال دانشجویی اظهار کرد: در اول راه دولت‌ها افرادی که به‌عنوان وزیر انتخاب کرده است را دورهم جمع می‌کند تا در کنار هم اهداف مشترکی را دنبال کنند که این اهداف اغلب یا سیاسی و یا اجتماعی و فرهنگی است که معمولاً در کشور ما این فعالیت‌ها اکثراً سیاسی است. در این شرایط به‌مرور به اختلاف‌هایی در جمع حاصل می‌شود که ممکن است این اختلافات در حدی باشد که دو طرف در مقابل هم قرار بگیرند. این‌که استعفای وزیر آموزش‌وپرورش به این خاطر بود یا نه فعلاً مشخص نیست و باید صبر کرد.
وی گفت: اگر از منظر دیگر بخواهیم به این قضیه نگاه کنید و موضوع را سیاسی فرض نکنیم شخصی به‌عنوان سرپرست معرفی شد که البته مجدداً تکذیب شد، نسبت به بقیه همکاری بیشتری با دولت دارند چراکه عضو حزب اعتدال بوده و تفکر سیاسی نزدیک‌تری به دولت دارد و ممکن است استعفا از طرف دولت باشد تا بتواند شخص نزدیک به اهداف سیاسی خود را به‌عنوان سرپرست معرفی کند.
دانشجوی دانشگاه پردیس فرهنگیان اصفهان ادامه داد: در مورد تبعات این استعفا زمانی که خود وزیر حضور داشتند چندان موفقیتی در برنامه‌های پیشنهادی حاصل نشده بود و کنترل کافی بر موضوع و مشکلات نداشتند. برای مثال در موضوعی که در مدارس غیرانتفاعی رخ داد نتوانستند آن‌چنان کنترل لازم را برای این موضوع داشته باشند و یا در طرح رتبه‌بندی نتوانستند به نحو احسنت دولت را برای اجرای این امر قانع و از طرح خود دفاع کنند. بحث‌هایی که برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان رخ داد آن‌چنان‌که بایدوشاید نتوانست قشر دانشجویی را راضی کند به همین جهت روش استعفای وزیر هم چندان جالب نبود.
وی تصریح کرد: وزیرآموزش‌وپرورش می‌توانست از روش‌هایی استفاده کند تا تأثیر بیشتری در قشر فرهنگی جامعه داشته باشد همان‌طوری که استعفای وزیر بهداشت تأثیراتی برای قشر زیر نظر خود به همراه داشت، وزیر باید با طرح موضوع خاص دلیل استعفا خود را بیان می‌کرد که حداقل توجه دولت به آن بیشتر می‌شد.
عارف زاده گفت: وزیر آموزش‌وپرورش همکاری چندانی با مجموعه دانشگاه و دانشجویان فرهنگیان نداشت که مخصوصاً در برخی معاونت‌ها نیز اختلاف‌های فاحشی وجود داشت و امیدوارم در بحث سرپرستی این اختلاف‌ها بین دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش‌وپرورش دیگر به چشم نخورد. باید با بازنگری و توجه ویژه به این حوزه این ارتباط بین وزارت و دانشگاه و سازمان مرکزی بیشتر از این باشد.
وی در پایان افزود: در بحث آخر گفتنی است اگر وزیر به خاطر انتخابات و خدمت در عرصه دیگر استعفا دادند در این سمت و مقام می‌توانستند به یک جامعه محدودتر و منسجم‌تر انجام بدهند که متأسفانه در این مدت کافی نبود. اگر این استعفا دلیل دیگری داشت بابیان علت صریح آن اعلام می‌شد نه این‌که انتخابات مجلس بهانه می‌شد.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار : 20 خرداد 1398،کدخبر: 39699،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
دولت با کی همکاری موفق داشته!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین