پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
کنگر کوهي يا کنگر صحرايي که در فصل بهار به عنوان سبزي در برخي از غذاهاي محلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد داراي خواص متعددي است. اين گياه يک آنتي‌اکسيدان نسبتاً قوي بوده و منبع خوبي براي ويتامين C، A، اسيد فوليک، منيزيم، پتاسيم و ويتامين‌هاي گروهB مي‌باشد.

شعارسال: کنگر کوهي يا کنگر صحرايي که در فصل بهار به عنوان سبزي در برخي از غذاهاي محلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد داراي خواص متعددي است. اين گياه يک آنتي‌اکسيدان نسبتاً قوي بوده و منبع خوبي براي ويتامين C، A، اسيد فوليک، منيزيم، پتاسيم و ويتامين‌هاي گروهB مي‌باشد.

به نقل از روابط عمومي معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، در طب سنتي از کنگر به عنوان يک ملين و مسهل گياهي معتدل براي درمان افرادي که دچار يبوست خفيف هستند ياد مي‌شودچرا که کنگر حاوي انواعي از پروبيوتيک‌هاست که به رشد باکتري‌هاي مفيد روده کمک کرده و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش مي‌شود بنابراين تهيه خورش يا آش کنگر تاثير مفيدي روي سيستم گوارش افراد دارد. مصرف کنگر به همراه ماست باعث درمان بي‌خوابي بوده و به بهبود کيفيت خواب کمک مي‌کند و خوردن آن به افرادي که مزاج گرم دارند توصيه مي‌شود. کنگر مقوي کبد بوده و از کبد در برابر خطرات و سميت مواد شيميايي محافظت مي‌کند همچنين مسهل صفرا و مجاري صفراوي است و در درمان يرقان (زردي) مفيد مي‌باشد. اين گياه مفيد حاوي ترکيباتي ست که باعث کاهش قند و کلسترول خون شده و در درمان ديابت و پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي مفيد ميباشد. در پايان لازم به ذکر است مصرف کنگردر بيماران دچار التهاب و سنگ کيسه صفرا توصيه نمي‌شود چرا که با افزايش انقباض کيسه صفرا منجر به انسداد مجاري و حتي پارگي کيسه صفرا مي‌شود.همچنين بانوان باردار و شيرده بهتراست از مصرف آن خودداري کنند زيرا بر کيفيت و ميزان شير مادر تاثير مي‌گذارد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا،تاریخ انتشار:12 خرداد1398، کدخبر: 20190602133709389، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین