پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۴۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۸
رئیس آموزش و‌ پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: رقم ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان که برای مطالبات فرهنگیان می‌گویند، بررسی نشده است و هیچ کسری بابت کمبود بودجه وجود ندارد.

شعارسال: سعید طاهری رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت مطالبات 15ساله فرهنگیان که رقم آن بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعلام شده است، اظهار کرد: درباره این مطالبات، رقم‌های مختلفی اعلام می‌شود اما مبلغ آنچه به ما اعلام شده بسیار کمتر است به‌عنوان مثال در یک مورد از باب مواردی که دیوان عدالت اداری تعیین کرده است، تا صد میلیارد تومان است.

10 یا 15 هزار میلیارد تومان بابت مطالبات فرهنگیان بررسی نشده است

وی افزود: اعداد درشتی که درباره مطالبات فرهنگیان بیان می‌شود از جمله ارقام 10 تا 15 هزار میلیارد تومانی تا به حال بررسی نشده‌اند که مشخص شود این رقم 15 هزار میلیارد، هزار میلیارد یا صد میلیارد تومان است. البته هم‌اکنون برخی می‌گویند رقم مطالبات فرهنگیان 15 هزار میلیارد تومان است و چون بحث انتخابات نیز مطرح است، ممکن است این رقم 20 هزار میلیارد تومان هم اعلام شود!

طاهری گفت: مطالبات معنا دارد و حتماً باید از سوی دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قانونی تأیید شود و به‌محض این که مشخص شود، این اقدام را در سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهیم.

رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بند ج ماده 24 قانون الحاق 2 می‌گوید، حقی که از اشخاص توسط مراجع قضایی تدقیق و به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود ظرف مدت مشخصی پرداخت شود و سالانه از این جهت آراء و مراجعی را که داریم عملیاتی و از حساب دستگاه برداشته و به حساب اشخاص پرداخت می‌کنیم بنابراین آنچه تحت عنوان دیون و دین افراد است که تبدیل به احکام قضایی می‌شود کماکان پرداخت شده و می‌شود و مواردی که پیش می‌آید احتمالاً بابت پاداش پایان خدمت بازنشستگان است.

3400میلیارد تومان با اولویت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

وی با اشاره به این‌که وقتی هر سال تعدادی از افراد بازنشسته می‌شوند در سال آینده اعتبار پاداش پایان خدمت آنها تأمین می‌شود، بیان کرد: 3400 میلیارد تومان در قانون بودجه سال 98 در ردیفی مشخص با اولویت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌های آموزش و پرورش لحاظ شده است که دولت و مجلس آن را تصویب کردند و پرداخت خواهد شد، بنابراین هیچ نگرانی وجود ندارد.

طاهری تصریح کرد: سال مالی با سال تحصیلی یکسان نیست و تطبیق این دو باعث می‌شود بخشی از مطالبات ناخودآگاه در سال بعد پرداخت شود و اینها مطالبات روتینی است که هر سال تأمین اعتبار و پرداخت می‌شود.

هیچ کسری بابت بودجه آموزش‌وپرورش وجود ندارد

رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: در جریان جزئیات ارقامی که تحت عنوان بدهی فرهنگیان اعلام می‌شود، نیستم و حداقل تاکنون هیچ درخواستی از طرف آموزش و پرورش درباره 10هزار میلیارد تومان، بیشتر یا کمتر ارائه نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که این بدهی به‌علت بد بسته شدن بودجه آموزش و پرورش و کسری هرساله آن ایجاد شده است، عنوان کرد: هیچ کسری در این خصوص نیست، چون بیش از 90 درصد بودجه آموزش و پرورش مربوط به حقوق است و حقوق نیروهای رسمی، پیمانی، حق‌التدریس و قراردادی هر ماه پرداخت می‌شود و یک ریال بابت حقوق بدهی ندارند، بنابراین مطالباتی که از آن سخن می‌گویند باید شفاف‌تر و دقیق‌تر بررسی شود، پس از آن می‌توان آن را در لوایح بودجه لحاظ کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27خرداد1398 ، کدخبر: 2033759: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین