پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۳۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲
در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید ۹۳۴میلیارد تومان مطالبات آموزش‌وپرورش پرداخت شده است و دیگر بدهی ندارند(!) اما هنوز بخش زیادی از طلب حق‌التدریس معلمان شاغل از جمله ۱۱۰۰میلیارد تومان کسری سال قبل باقی مانده است!

شعارسال: مطالبات فرهنگیان به‌ویژه حق‌التدریس آنها یکی از پرسش‌های اصلی از سوی معلمان است.

آن‌گونه که آنها می‌گویند فقط مطالبات حق‌التدریس مربوط به دو ماه مهر و آبان را دریافت کرده‌اند و با اتمام سال تحصیلی هنوز باقی مطالبات آنها پرداخت نشده است.

پرداخت بدهی‌ها قبل از هفته معلم!

با وجود این 28 فروردین ماه امسال محمد‌باقر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود "در سال 97، اعتبارات وزارت آموزش و پرورش بالغ بر 107 درصد پرداخت شد اما با وجود پرداخت 107درصدی به وزارت آموزش و پرورش و این‌که این میزان برای تأدیه بدهی آموزش و پروش کافی نبود، برای هفته گذشته مجدداً 600 میلیارد تومان پرداخت انجام شد، برای امروز و فردا هم 2100 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد و امیدواریم قبل از هفته معلم با این منابع، آموزش و پرورش بتواند بدهی‌های خود را بپردازد".

آموزش‌وپرورش: هنوز به فرهنگیان بدهی داریم

البته علی الله‌یار ترکمن؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مدتی بعد یعنی در تاریخ 10 اردیبهشت امسال از بدهی مجدد این وزارتخانه به فرهنگیان خبر داد به‌گونه‌ای که برای پرداخت مطالبات مربوط به سه ماه پایانی سال 97 فقط 900 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

او گفته بود البته 261 میلیارد تومان به‌همراه 566 میلیارد تومانی که در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته بود برای مواردی مانند حق‌التدریس معلمان، حق‌الزحمه امتحانات، حق‌الزحمه نیروهای خرید خدمات، هزینه‌های اداری، سرانه دانش‌آموزی و سرانه مدارس شبانه‌روزی به استان‌ها ابلاغ شده است.

نوبخت: 934میلیارد بدهی که آموزش‌وپرورش اعلام کرده بود پرداخت کردیم

با توجه به صحبت‌های نوبخت و الله‌یار و در شرایطی که هنوز بیش از 5 ماه از حق‌‌التدریس مربوط به سال تحصیلی جاری معلمان رسمی پرداخت نشده است، وضعیت مطالبات فرهنگیان و میزان بدهی دولت به آموزش‌وپرورش را از محمدباقر نوبخت جویا شدیم؛ رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم گفت: آموزش‌وپرورش هر میزان بدهی که اعلام کرده بود، ما پرداخت کردیم و بعید است که باز هم مطالبه‌ای داشته باشند، 934 میلیارد تومان بابت مطالباتی که اعلام شده بود به آنها پرداخت کردیم".

البته آنچه نوبخت می‌گوید، تخصیص آن بخش از مطالبات آموزش‌وپرورش است که در روزهای پایانی سال 97 به‌دلیل نداشتن نقدینگی خزانه باطل شد، اما تکلیف مطالبات آموزش‌وپرورش که از سال 97 به سال 98 منتقل شده است چه می‌شود؟

در حالی که کسری‌ بودجه آموزش‌وپرورش شامل دو بخش می‌شود؛ نخست، کسری سال مالی که از طریق افزایش تخصیص جبران می‌شود و دوم، مطالباتی که به سال بعد منتقل می‌شود، بخش نخست مطالبات آموزش‌وپرورش پرداخت شده است اما 1100 میلیارد تومان کسری که از سال 97 به سال 98 منتقل شده همچنان باقی مانده است!

اما با 934 میلیارد تومانی که طبق گفته‌های نوبخت در اوایل سال جاری محقق و به آموزش و پرورش پرداخت شد، هنوز مطالبات معلمان به‌صورت کامل پرداخت نشده است؛ در این شرایط باید دید؛ حق‌التدریس سه ماه پایانی سال 97 و حدود دو ماه از سال جدید معلمان شاغل به‌چه‌شیوه‌ای قرار است تأمین اعتبار و پرداخت شود؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21خرداد1398 ، کدخبر: 2029393: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین