پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۴۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است معلمان هم باید مانند پزشکان، پرستاران و مهندسان دارای نظام‌ صنفی حرفه‌ای مختص خود باشند.

شعارسال: داود محمدی درباره تشکیل سازمان نظام معلمی گفت: وجود یک مجموعه و تشکل که به دنبال پیگیری مسائل معلمان باشد، خواسته‌های آنها را مورد توجه قرار داده و مسائل صنفی آنها را حل کند، در کشور به شدت احساس می‌شود؛ همچنانکه گروه‌ها و اقشار دیگر مانند پزشکان، پرستاران و مهندسان دارای چنین نظامی بودند و اکنون نظام‌ صنفی حرفه‌ای مختص خود دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از مسائل معلمان، صنفی است و باید در درون مجموعه خود آن صنف مورد توجه قرار گیرد و حل شود اما معلمان فاقد چنین تشکیلاتی هستند.

وی ادامه داد: معلمان قشر فرهیخته‌ای هستند که معضلات و مشکلات زیادی در حوزه کاری متوجه آنها است؛ به خصوص در بحث حقوق و سایر مسائل فاقد تشکیلاتی هستند که آن را به لحاظ قانونی و ضوابط مورد توجه قرار دهد و دولت نیز صرفا وظایف مشخصی در قبال این قشر انجام می‌دهد بنابراین راه‌اندازی چنین تشکیلاتی ضرورت دارد.

تشکیل سازمان نظام معلمی در قالب لایحه باشد، بهتر است

محمدی که مسئولیت پیگیری مباحث مربوط به ایده تشکیل سازمان نظام معلمی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را بر عهده دارد، توضیح داد: جلساتی در این خصوص با تشکل های معلمی برگزار شده و تعدادی از نمایندگان مسائل و محورهای آن را مورد توجه قرار دادند؛ خوشبختانه مجلس نسبت به حل مشکلات و مسائل معلمان التزام و اهتمام دارد و در حال حاضر مقدمات این امر در حال رسیدگی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مقدمات امر در کمیسیون آموزش در حال چکش‌کاری است، گفت: قاعدتا اگر دولت نسبت به این امر و ارائه لایحه اهتمام بورزد، بهتر است؛ در غیر این صورت برخی از نماینده‌ها به دنبال تشکیل سازمان نظام معلمی در قالب طرح خواهند رفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: مباحث کلی راه‌اندازی این سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته و در ادامه نیز باید با دقت و مراقبت به موضوع پرداخت که حوزه کاری آن چگونه تعریف و چه وظایفی بر عهده آنها قرار داده شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 26خرداد1398 ، کدخبر: 428008: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین