پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۵۵۵۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
نشست چشم انداز تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی –فرصت‌ها و تهدید‌ها برگزار گردید.
شعارسال: دکتر «مصطفی قادری» نایب رییس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران عنوان کرد: نشست چشم انداز تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی –فرصت‌ها و تهدید‌ها با حضور اساتید، متخصصان و صاحب نظران تعلیم و تربیت کشور در بستر مجازی برگزار گردید.

وی افزود: این نشست با حضور اساتید صاحب نظر، دکتر محمود مهرمحمدی، دکتر جواد حاتمی، دکتر نرگس کشتی ارای، دکتر علیرضا عراقیه، دکتر علی اصغر شجاعی و دکتر رحمت الله خسروی در راستای تشکیل سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

دکتر قادری افزود: موضوع تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران مدت پنج سال است که توسط متخصصان گرایش‌های مختلف علوم تربیتی پیگیری می‌شود و از دو سال قبل طرح توجیهی و انفصالی آن تهیه و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، ولی به بهانه‌های مختلف در دستور کار قرار نمی‌گیرد. اغلب مخالفت‌ها به دلیل تعارض نقش‌های این سازمان با نهاد‌های سیاست گذار رسمی آموزشی است، اما تجربه‌های بین المللی در همه کشور‌ها نشان می‌دهند که به جای محروم ساختن متخصصان تعلیم و تربیت از سیاست گذاری و نظارت بر مشاغل علوم تربیتی، فراهم ساختن فضای مشارکت و نظارت تخصصی برای آن‌ها بسیاری از معضلات تربیتی به ویژه بازار آشفته و پر ابهام مشاغل علوم تربیتی را کاهش می‌دهد و باعث انتخاب، اجرا و ارزیابی روش‌های تربیتی و خدمات بهتر به خانواده‌های ایرانی خواهد شد.

بنا به حقوق قانونی صاحبان مشاغل و حرف تخصصی این حق تا کنون به متخصصان علوم تربیتی کشور داده نشده تا همانند سایر مشاغل پزشکی، حقوق، مهندسی، کشاورزی و ... نسبت به غنی سازی شغلی، ارزیابی و نظارت بر مشاغل علوم تربیتی و ساماندهی و جلوگیری از هرج و مرج در مشاغل علوم تربیتی در بخش خصوصی فعالیت و مشارکت مثبتی با دولت‌ها داشته باشند.

در ادامه این نشست دکتر محمود مهرمحمدی عضو شورای عالی آموزش و پرورش به موضوع فرصت‌ها و تهدید‌های تشکیل این سازمان اشاره نمودند که ما در این حرکت باید در مرز خوف و رجاء حرکت کنیم یک پا در سرزمین رجاء و امیدواری و پایی دیگر در سرزمین خوف و نگرانی داشته باشیم.

رجاء که با نگاه فرصتی تلائم دارد و خوف که ناشی از نگاه تهدیدی سرچشمه می‌گیرد. بالاخره پیشنهاد می‌شود برای صیانت از سلامت سازمان نظارت عالی بر سازمان به شورای متشکل از نمایندگان استانی و دانشگاه‌های کشور سپرده شود. این شورا به نوعی افکار عمومی علوم تربیتی در کشور را نمایندگی می‌کند و با ارائه گزارش‌های سالانه خود که در اختیار عموم مردم و رسانه‌ها نیز قرار داده می‌شود ضعف‌ها و قوت‌ها را برشمرده و پیشنهاد‌های اصلاحی به مرجع تصمیم‌گیری درون سازمان ارائه می‌کند.»

نخستین گزارش «صدای معلم» در مورد تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ منتشر گردید.
به نظر می‌رسد تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی نیز سرنوشتی مانند «سازمان نظام معلمی» را پیدا کرده است.

با وجود انتشار گزارش‌های متعدد و کارشناسی در مورد لزوم تاسیس سازمان تخصصی نظام معلمی هنوز هیچ مقام، مسئول و یا نماینده مجلسی در مورد وضعیت این سازمان اظهار نظری نکرده است.

آخرین اصلاحات در زمان مجلس دهم و با مشارکت معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بر روی طرح سازمان نظام معلمی انجام گردید.
 

آیا سازمانی به نام «نظام علوم تربیتی» تشکیل خواهد شد؟
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرذفته از پایگاه خبری صدای معلم، تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۲۱۴۱۵، www.sedayemoallem.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
به جای تأسیس سازمانهای مختلف با نامهای متفاوت به فکر دانش‌آموزان در همین مدارس باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
تا این نظام علوم تربیتی به مرحله اجرا برسد خیلی از دانش آموزان تربیت شده‌اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین