پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: با وجود نگرانی‌ها اعلام می‌شود براساس آزمایشات صورت گرفته آب شرب تامین شده در استان زنجان فلزات سنگین ندارد.

شعارسال: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: با وجود نگرانی‌ها اعلام می‌شود براساس آزمایشات صورت گرفته آب شرب تامین شده در استان زنجان فلزات سنگین ندارد.

علیرضا جزءقاسمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: تابستان سال گذشته سال سختی بود، اما با اطلاع‌رسانی صورت گرفته تابستان بدون مشکل سپری شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به بارندگی‌های سال‌جاری گفت: این بارندگی به معنای دارندگی نیست و نباید صرفه‌جویی فراموش شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری هفته صرفه‌جویی عنوان کرد: این صرفه‌جویی تنها مربوط به یک هفته نبوده و باید در طول سال انجام شود.

جزءقاسمی با بیان اینکه میزان مصرف آب شرب و بهداشت در استان زنجان ۶ درصد است، افزود: ۴ درصد از مصرف مربوط به صنعت و ۹۰ درصد بقیه هم مربوط به حوزه کشاورزی است.

*افزایش 24.7 درصدی بارش‌ها در زنجان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه بارندگی سال آبی جاری در استان ۲۴.۷ درصد افزایش داشته است، گفت: این میزان در کشور رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تا دیروز ۳۶۵ میلی‌متر بارندگی در استان زنجان ثبت شده است، گفت: این میزان در سال آبی گذشته ۳۰۵ میلی‌متر بوده است.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای تامین آب شرب بهداشتی تلاش زیادی انجام شد، گفت: در این رابطه چهار حلقه چاه جدید حفاری و هفت حلقه چاه هم تجهیز شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۲.۵ کیلومتر اصلاح شبکه آب شرب هم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی آب خط قرمز ما است، گفت: از زمان تاسیس آزمایشگاه آب این شرکت دارای اعتبار بالایی است.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه وجود فلزات سنگین در آب شرب در استان زنجان یکی از دغدغه‌های مردم است، گفت: براساس آزمایش‌های انجام شده اعلام می‌شود، فلزات سنگین در آب شرب مصرفی زنجان وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به استفاده از فاینانس برای اجرای طرح فاضلاب در شهر زنجان گفت: فاضلاب شهر دندی سال گذشته در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تولید آب در استان زنجان عنوان کرد: این به معنای کاهش مصرف آب در استان زنجان است.

جزءقاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بحث ترمیم آسفالت پس از حفاری لوله‌های فاضلاب در چند بخش انجام می‌شود، عنوان کرد: بخشی از این اقدام به سرمایه‌گذاری مربوط است که به واسطه بارندگی‌ها به تاخیر افتاد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به اینکه ترمیم آسفالت از محل اعتبارات عمرانی نیز بخش دیگر این فعالیت است، گفت: زمانی که آب و فاضلاب شهری از شهرداری مجوز دریافت کرده است، هزینه مرمت مجوز به عهده شهرداری است که اعتبارات داخلی است.

وی با اشاره به اینکه طراحی فاضلاب با توجه به اقلیم، آب‌های زیرسطحی و ... متفاوت است، عنوان کرد: فاضلاب شهر زنجان طراحی شده برای جمع‌آوری فاضلاب اماکن بوده و نباید آب باران به آن وارد شود، چرا که موجب ایجاد اختلال می‌شود.

*تفاوت ماهیت فاضلاب با آب‌های روان

جزءقاسمی با اشاره به اینکه ماهیت فاضلاب با آب‌های روان متفاوت است، گفت: آب‌های انهار و خیابان‌ها با خود مواد شیمایی و صنعتی دارد و کل تصفیه‌خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان تاکید کرد: فاضلاب شهری زنجان جوابگوی سال‌های آینده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به فرهنگ‌سازی در حوزه صرفه‌جویی مصرف آب عنوان کرد: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب شهری برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد.

رسول امامی با اشاره به وجود طرح آموزش و تعامل برای صرفه‌جویی از نگاه اسلام عنوان کرد: در این طرح ۲ هزار نفر از روحانیون حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با سمن‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در آب بیان کرد: در این زمینه شرکت تعامل خوبی با سمن‌ها دارد.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان نیز در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۴۸۰ انشعاب غیر مجاز در استان زنجان شناسایی شده است.

سعید شریفی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 140 انشعاب به انشعابات مجاز تغییر داده شده است، گفت: ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز نیز سال گذشته جمع‌آوری شده است.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:2 تیر 1398،کدخبر: www.farsnews.com،13980402000290

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
فلزات سنگین نداره عوضش کلی باکتری و میکروب دیگه درش وجود داره که شهروندان نگران نباشن بالاخره ما آب سالم نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین