پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان گفت: وضعیت سد تهم که تنها سد تامین کننده آب شرب زنجان است زیاد جالب نیست و در حال حاضر ۴۸ درصد مخزن آب پر بوده و این خیلی خطرناک است.
شعار سال: مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان گفت: وضعیت سد تهم که تنها سد تامین کننده آب شرب زنجان است زیاد جالب نیست و در حال حاضر ۴۸ درصد مخزن آب پر بوده و این خیلی خطرناک است.
به گفته یوسف رضاپور اگر مراقبت نشود و مصرف آب متناسب با کم بارشی سازگار نشود ممکن است به حجم مرده مخزن که زیر 10 درصد است برسیم و عملاً هیچ برداشتی نداشته باشیم.

شهر زنجان نیاز به 67 میلیون مترمکعب آب دارد که از این میزان حدود 36 میلیون مترمکعب آن با بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی و حدود 30 میلیون مترمکعب آن توسط آب تنظیم شده سد تهم تأمین می‌شود.

سد تهم پس از 9 سال آبگیری برای نخستین بار در اردیبهشت ماه سال 89 و پس از دو سال در اردیبهشت ماه  91 برای دومین بار سرریز کرده است.

سد تهم در استان زنجان در مسیر رودخانه تهم چایی و در فاصله 15 کیلومتری شمال غربی شهر زنجان و در 8 کیلومتری روستای تهم قرار دارد که بخشی از آب شرب زنجان را تامین می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13 مرداد 1397، کدخبر: 1793676 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین