پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مهدی صفوی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به ۴۲۵ روستای استان به صورت سیار آبرسانی انجام می شود.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به ۴۲۵ روستای استان به صورت سیار آبرسانی انجام می شود.
آبرسانی سیار به ۴۲۵ روستای خراسان جنوبی/هدر رفت ۳۵درصدی آب
 مهدی صفوی نژاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از تیرماه سال گذشته تا کنون ۳۳ روستا در سطح استان آبرسانی شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح مخزن دو هزار متر مکعبی حاشیه شهر بیرجند در هفته دولت سال گذشته و آبرسانی روستاهای حاجی آباد، امیرآباد، چهکند و تخته جان هجمه زیادی از نارضایتی‌ها را کم کرد، افزود: ۱۰ روستای دیگر استان نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ حدود یک هزار و ۷۰۰ مورد کاهش سرویس دهی آبرسانی سیار داشته‌ایم، گفت: در سال گذشته ۲۸ هزار و ۲۸۷ مورد سرویس با حجم ۳۱۶ هزار و ۹۳۵ متر مکعب آب انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۸۹ کیلومتر اصلاح شبکه‌های آبرسانی را داشته‌ایم، عنوان کرد: همچنین طی سال گذشته دو هزار و ۶۶ استاندارد سازی انشعابات را داشته‌ایم.

صفوی نژاد با اشاره به اینکه ۹ حلقه چاه برای بهبود وضعیت شبکه‌ها در سال گذشته داشته‌ایم که از این تعداد پنج حلقه چاه به مدار آمده است، بیان کرد: ۵۹.۵ کیلومتر مشارکت با دهیاران شوراها و مردم در سطح استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از مجموع مشترکین آب و فاضلاب روستایی استان ۷۵ درصد الگوی مصرف را رعایت و مابقی بیش از دو برابر الگو مصرف کرده‌اند، اظهار داشت: در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ مشترک نیز به مجموعه مشترکین اضافه شده است.

یک درصد مشترکان به اندازه ۱۵ درصد مصرف آب دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه یک درصد از مشترکین به اندازه ۱۵ درصد مشترکین روستایی مصرف داشته‌اند که اصلاً قابل قبول نیست، افزود: چهار هزار و ۹۰۰ واحد دامداری و صنعتی تحت پوشش داریم که متأسفانه ۴۲ درصد از آنها بیش از دو برابر تعهد آب استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن از اعتبارات سال گذشته ساخته شده است، گفت: طی سال گذشته همچنین ۱۲ کیلومتر شبکه برق برای روستاها کار شده است.

صفوی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۴۱۷ تا ۴۲۵ روستا آبرسانی سیار انجام می‌شود، عنوان کرد: در مجموع ۵۳۶ ایستگاه پمپاژ و چاه با ۱۳۵ هزار مشترک که پنج درصد از ایستگاه‌های پمپاژ سطح کشور را تشکیل می‌دهند، در سطح استان وجود دارد.

جوشش آب در چشمه‌ها و قنوات ۱۸ روستا

وی با بیان اینکه ۱۸ روستا با تأمین آب از منابع آبی چشمه و قنوات از چرخه آبرسانی سیار حذف شده است، اظهار داشت: متوسط سرانه آبرسانی سیار برای هر نفر ۵۵ لیتر است که در شهرستان درمیان با توجه به تعداد جمعیت این مقدار به ازای هر نفر به ۱۰۴ لیتر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصوب مالی آب و فاضلاب روستایی در سال گذشته ۸۷ میلیارد تومان بوده که ۳۲ میلیارد تومان ملی و مابقی استانی بوده است، افزود: تخصیص استانی اعتبارات کامل بوده و تخصیص ملی حدود ۵۲ درصد بوده است.

صفوی نژاد با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۵ انشعاب غیر مجاز شناسایی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار کنتور خراب نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: مجتمع ۴۲ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان است که مجتمع کوثر طبس با چهار روستا بهشت آباد، عنایتیه و محمد آباد دچار مشکل شده است.

۳۵ درصد هدر رفت واقعی آب در شبکه روستایی

وی گفت: در طبس دمای بالای ۴۷ درجه را داریم که قطعاً بهداشت و شرب آنها باید مد نظر باشد که با پیگیری‌های انجام شده وضعیت این مجتمع نیز مطلوب‌تر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۹ مجتمع ملی در سطح استان وجود دارد، گفت: ۳۵ درصد هدر رفت واقعی آب و حدود ۴.۵ درصد هدر رفت ظاهری آب در استان را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متوسط مصرف روستاییان در هر ماه ۸.۵ متر مکعب است، بیان کرد: در منطقه شاخنات یک درصد از جمعیت در حد یک تا دو متر مکعب بیش از الگوی مصرف استفاده داشته‌اند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:5تیر1398،کدخبر:4651775،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین