پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
فرماندار بندرخمیر ادامه داد: نوبت دهی آب در برخی فصول سال بویژه ایام تابستان با توجه به استفاده بیشتر، پذیرفته است اما استفاده برخی مناطق از سهمیه آب شهرستان پذیرفتنی نیست و جفا در حق مردم شهرستان خمیر است.

شعارسال: فرماندار بندرخمیر گفت: یکی از مشکلات شهرستان بندرخمیر نبود مخزن ذخیره آب است.

 میرهاشم خواستار، توسعه و اصلاح شبکه درگور و همچنین احداث ایستگاه پمپاژ جدید و مخزن ذخیره آب را در شهرستان خواستار شد.

فرماندار بندرخمیر ادامه داد: نوبت دهی آب در برخی فصول سال بویژه ایام تابستان با توجه به استفاده بیشتر، پذیرفته است اما استفاده برخی مناطق از سهمیه آب شهرستان پذیرفتنی نیست و جفا در حق مردم شهرستان خمیر است.

خواستار گفت: گرچه اعتبارات کمیته برنامه ریزی برای رفع محدودیت های آب این منطقه جوابگو نیست اما آب و فاضلاب شهری استان باید نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام بایسته ای انجام دهد.

وی در ادامه از مردم خواست در زمینه کاهش مصرف و فرهنگ استفاده از آب هشدارها را جدی بگیرند تا خدای ناکرده با بحران آب مواجه نشویم.

اصلاح و لوله گذاری شبکه آب محله کمال آباد بطول ۸۰۰ متر از روستای کسه، اصلاح و بازسازی ایستگاه پمپاژ درگور و طراحی دو پمپ و الکتروموتور مجزا برای روستای درگور، کسه، آل درویش و آرابی، آغاز به کار ساخت مخزن هزار مترمکعبی در روستای درگور جهت توزیع بهتر آب منطقه، اصلاح شبکه داخلی روستای آرابی از مصوبات این جلسه بود.

افروشه مدیریت امور آب و فاضلاب شهری بندرخمیر نیز با بیان اینکه آب شرب شهر بندرخمیر و تعدادی از روستاهای شهرستان خمیر از آب شیرینکن صدهزار مترمکعبی بندرعباس تامین می شود، افزود: این آب پس از پمپاژ در ایستگاه کشتی سازی، پس از ورود به مخزن دوهزار مترمکعبی خونو و پنج هزار مترمکعبی پل گل کن به شهر خمیر می رسد.

وی در ادامه به سهمیه بندی آب شهر خمیر و روستاها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آب شهرخمیر و این روستاها به طور مستمر نوبت بندی شده، که در شهر خمیر همه روزه به جز روزهای یکشنبه و چهارشنبه از آب شهری برخوردار هستند.

در ادامه صالح منصوری نژاد رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان خمیر با تقدیر از عملکرد مجموعه آب شهری آب وفاضلاب شهری بندرخمیر اظهار کرد: عملکرد اداره آب و فاضلاب شهری بندرخمیر در حوزه نظارتی قابل تقدیر است اما اجرایی نشدن برخی مصوبات و یا دیر اجرا شدن آن در استان باعث نارضایتی می شود.

وی افزود: حدود شش هزار نفر در این روستاهای دهستان درگور سکونت دارند و مخزن و ایستگاه پمپاژ فعلی جوابگوی این تعداد جمعیت نیست.

پرواز بخشدارمرکزی خمیر نیز گفت: این روستاها با کمبود آب مواجه نیستند، مشکل در توزیع آب است که در صورت اصلاح ایستگاه پمپاژ روستای درگور و تعویض پمپ ها این مشکل رفع خواهد شد.امیریان نژاد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه جلسه گفت: بدلیل منابع محدود، تعویض و اصلاح کامل شبکه هزینه بردار است باید به ترتیب اولویت آنها را برطرف کرد.

وی از شهروندان خواست با توجه به پیک مصرف آب در فصل تابستان نسبت به رعایت مصرف آب اهتمام ویژه ای کنند.

سعید صادقی معاون مهندسی و توسعه نیز اظهار داشت: یکی از مشکلات آب شهرستان، نبود مخزن ذخیره است که در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

صادقی در خصوص اصلاح شبکه درگور نیز گفت: زیرساخت های شبکه روستای درگور نیازمند ۳کیلومتر توسعه و ۱۰ کیلومتر اصلاح شبکه می باشد که با توجه به وضعیت محدود اعتبارات، این امر شدنی نیست اما از هفته آینده اقدامات اصلاحی به عنوان اقدام کوتاه مدت آغاز خواهد شد.

وی گفت: ایجاد خط انتقال جدید به مخزن بصورت رفت و برگشت و اصلاح شبکه آب روستاهای منطقه درگور باید در قالب طرح بلندمدت در دستور کار قرار گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:15 تیر 1398 ، کدخبر:4658334 www.mehrnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین