پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: ما شرایط برگزاری بازی را به خوبی فراهم کردیم و فکر نمی‌کنم قصوری از جانب ما بوده باشد.

شعارسال: عبدالکاظم طالقانی در مورد حکم کمیته اخلاق مبنی بر محرومیت او و دو مسئول دیگر از سازمان لیگ از فعالیت‌های فوتبالی گفت: با توجه به اینکه اتفاق صورت گرفته در چارچوب زمین بوده این مسئله به کمیته اخلاق مربوط نمی‌شود و بحث تاخیر در مسابقه از مواردی است که کمیته انضباطی باید به آن رسیدگی کند. متاسفانه کمیته اخلاق به این موضوع ورود کرده، با وجود اینکه رئیس فدراسیون فوتبال هم در این مسئله تاکید کرده این موضوع در حیطه آنها نیست.

طالقانی در ادامه گفت:‌ به غیر از این، ابلاغ‌هایی که آنها مدعی هستند از راه قانونی به دست ما نرسیده و هیچ گونه ابلاغی به ما نشده است. حکم صادره خلاف ضوابط و مقررات فدراسیون است که این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد احکام صادر می‌شود و به روابط عمومی می‌روند اما منتشر نمی‌شوند و به همین خاطر کمیته اخلاق مجبور بوده خودش حکم را در رسانه‌ها منتشر کند، گفت:‌ براساس آئین‌نامه‌ای که برای کار کمیته اخلاق و دیگر کمیته‌هایی که ارکان قضایی فدراسیون هستند وجود دارد، احکام و رسیدگی‌ها را باید به اطلاع دبیرکل فدراسیون برسانند و او نیز به مجراهای قانونی ابلاغ می‌کند. کلیه اقدامات صورت گرفته از طریق دبیر کل بوده و باید مشخص شود که چطور این مسئله از طریق رسانه‌ها اطلاع‌ رسانی شده است. بر اساس ماده 26 پیش‌بینی شده که اگر در مورد آبروی افراد افشاگری شود باید پاسخگو باشند که این موضوع نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه طبق قانون کمیته اخلاق می‌تواند اشخاص حقیقی وحقوقی فوتبال را مورد بازخواست قرار دهد، گفت: بله چنین چیزی وجود دارد اما مسئله‌ای که اینها رسیدگی می‌کنند در حیطه کارشان نیست. کمیته انضباطی هم اعلام کرده بود این مسئله در حیطه ماست و کمیته اخلاق نمی‌تواند ورود کند. من،‌ بهاروند و دیگر همکاران مسئول در فدراسیون فوتبال پاسخگوی عملکرد خودمان هستیم و تمام این مسائل را پاسخ می‌دهیم اما این مورد را اعتقادی نداریم که کمیته اخلاق بتواند ما را در مورد این مسئله بازخواست کند. مجرای این مسئله کمیته انضباطی است و لازم نیست که پاسخگوی جایی باشیم که به آن ربطی ندارد.

طالقانی در ادامه گفت: قوانینی که وجود دارد به اینگونه است که اگر مسابقه‌ای به تاخیر بیفتند بر اساس آئین‌نامه سه مورد را می‌توانند مورد بررسی قرار دهد. اینکه دو ساعت تاخیر به وجود آمده جای پوزش دارد که ما هم پوزش خواستیم و موارد را گفتیم اما مسئله‌ای که مربوط به کمیته اخلاق باشد وجود ندارد. ما اعتراض‌مان را اعلام کردیم که تحت رسیدگی در کمیته استیناف است و آنها بررسی می‌کنند حرفی که ما می‌زنیم درست است یا غلط.

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان در پاسخ به این سؤال که مقصر اصلی اتفاقات فینال جام حذفی چه کسی است، گفت: هیأتی وارد شد و سؤال و جواب کرد و تمام اقداماتی که هر مرکزی برای برگزاری مسابقه انجام داد را بررسی کرد. قانون دقیقا مشخص کرده که وظیفه هر کسی چه چیزی است. وظایفی که بر عهده سازمان لیگ است مانند بلیت فروشی، زمین چمن و غیره مشخص است. در جلسه قبل از بازی پروتکلی نوشته شد و بر اساس آن چینش هواداران و نظم بر عهده نیروهای بازدارنده است.

طالقانی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند سازمان لیگ فوتبال چند درصد در این اتفاق مقصر است،‌گفت:‌ الان نمی‌توانم این را بگویم. به نظرم مردم باید در مورد آن صحبت کنند. ما با نگرش فرهنگی و برای اینکه از شهدای 8 سال دفاع مقدس یاری کنیم یک بازی سالم را به استان آوردیم، با این نیت و خلوص تمام دست اندرکارانی که باید کار می‌کردند وظایف‌شان را به خوبی انجام دادند. فکر می‌کنیم وظیفه خودمان را به خوبی انجام دادیم. مسائلی را که هر بار گفته‌ایم اکنون به اینجا رسیده که فدراسیون فوتبال اعلام کرده اگر این چند مورد یعنی گیت‌های بازرسی، بلیت فروشی الکترونیکی، دوربین‌های چهره‌زن و شماره‌گذاری صندلی‌ها اگر در ورزشگاهی انجام نگیرد به هیچ عنوان در آن ورزشگاه مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، در مورد آمادگی برای نصب سیستم کمک داور ویدئویی در ورزشگاه‌ها گفت: من در جریان این موضوع نیستم و در ریز مسائل آن قرار ندارم. در مورد بحث امنیتی صحبت می‌کنم که فدراسیون اعلام کرده این موارد باید رعایت شوند. فدراسیون فوتبال و خود من این موارد را به باشگاه‌ها و مسئولان آنها ابلاغ کردیم که باید این شرایط را فراهم کنند، به آنها گفتیم که باید ورزشگاه‌ها را تجهیز کنید در غیر این صورت مسابقه به ورزشگاه دیگری در شهر یا استان همجوار منتقل می‌شود.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که مشخص نشد چه کسی مقصر اصلی اتفاقات فینال جام حذفی بود، گفت: این را مردم باید تشخیص دهند. ما شرایط برگزاری بازی را به خوبی فراهم کردیم و فکر نمی‌کنم قصوری از جانب ما بوده باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17تیر1398 ، کدخبر: 13980417000363: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
باید با چند نفر درست برخورد بشه تا بقیه حساب کار دستشون بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین