پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس برنامه ارتقای کیفیت بهداشتی، با تجهیز کشتارگاه ها به خط دو ، از مهرماه امسال گوشت مرغ با درجه بندی +A ، A و B وارد بازار مصرف می شود

شعارسال:‍‍‍ رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس برنامه ارتقای کیفیت بهداشتی، با تجهیز کشتارگاه ها به خط دو ، از مهرماه امسال گوشت مرغ با درجه بندی +A ، A و B وارد بازار مصرف می شود.

 «علیرضا رفیعی پور» روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سند طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ که در محل این سازمان برگزار شد افزود: تأمین امنیت غذایی کشور از مزرعه تا سفره برنامه‌های بهداشت و سلامت محور در دستور کار این سازمان قرار دارد که برای اجرای آن نیازمند دستورالعمل و قواعدی است که با رونمایی از این طرح گام ارزشمندی برای ارتقای کیفیت بهداشتی فراورده‌های خام دامی برداشته شده است.

وی ا ضافه کرد: ۷۰ سال از سابقه صنعت طیور در کشور می‌گذرد و این صنعت دارای بالاترین مصرف داخلی، اشتغالزایی و همچنین صادرات است، بنابراین برنامه ارتقای بهداشتی و رتبه بندی محصول از گوشت مرغ کلید خورد تا با اجرای این طرح کشتارگاه‌های مرغ گوشتی باید به خط دو تولید مجهز شوند تا محصولشان رتبه بندی +A ، A و B دریافت کند.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۲۲ واحد کشتارگاه فعال، ۴۶ واحد کشتارگاه غیرفعال، ۴۸ واحد کشتارگاه در حال احداث داریم که دارای ظرفیت اسمی حدود ۸۰۰ هزار قطعه در ساعت، کشتارگاه فعال دارای (خط دو و خط یک) با ۵۷ هزار قطعه در ساعت، کشتارگاه (خط ۱) حدود ۳۶۵ هزار قطعه در ساعت، کشتارگاه (خط دو) حدود ۲۰۵ هزار قطعه در ساعت هستیم.

به گفته وی، تعداد کشتارگاه های مجهز به خط تخلیه اتوماتیک ۵۹ واحد، کشتارگاه های دارای سورتر ۱۲۶ واحد و کشتارگاه های تبدیل ضایعات ۱۸۰ واحد هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ویژگی بارز این طرح تخلیه اتوماتیک اندرونه (خط دو)، سایز بندی مرغ، مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، صادرات، رتبه بندی کشتارگاه و محصول، انجماد و ذخیره سازی فقط از رتبه +A و A، عرضه مرغ استحصالی از خط یک فقط بصورت تازه سرد، مرغ پایان دوره، کنترل دقیق ناوگان حمل و نقل (زنجیره سرد)، خودکنترلی و مسئولیت پذیری تولید کنندگان و ارتقای کیفیت بهداشتی محصولات بسته بندی شده است.

وی ادامه داد: مرحله اول اجرای این طرح در سطح ملی و استانی از ۱۵ مردادماه ۹۸، مرحله اول رتبه بندی واحدهای متقاضی و معرفی شده و اماده سازی کشتارگاه های مشمول طرح (تا آخر شهریورماه ۹۸)، شروع مرحله اول عملیاتی طرح (عرضه گوشت مرغ رتبه بندی شده در میادین خرده فروشی، مراکز بزرگ عرضه و مراکز عمده مصرف، مراکز فراوری، قطعه بندی، و بسته بندی از اول مهرماه ۹۸، مرحله دوم عملیات طرح (شروع عرضه محصولات رتبه بندی شده در میادین عمده فروشی و توزیع و سایر مراکز عرضه و خرده فروشی ها به صورت تشویقی و تدریجی و ترویجی از اول دی ماه ۹۸ است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 17 تیر 1398 ، کدخبر: 677609،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
این رتبه بندی احتمالا به میزان هورمونی که برای رشد بکار میره احتصاص داده میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین