پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
دکتر مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی : اجرای طرح ملی استاندارد کردن تولید و عرضه وزن و سایز مرغ گوشتی علاوه بر افزایش کیفیت و سلامت گوشت مرغ، با کاهش ضریب تبدیل دان به گوشت موجب صرفه جویی در واردات نهاده های خوراک طیور به کشور می شود.
شعارسال : به نقل از روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی، دکتر مرتضی رضایی در نخستین نشست طرح استاندارد کردن سن و وزن مناسب عرضه مرغ گوشتی هدف از اجرای طرح ملی استاندارد کردن تولید و عرضه وزن و سایز مرغ گوشتی را ارتقای بهره وری تولید، کاهش ضایعات و دور ریز مرغ، ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی و نیز بهبود شرایط بهداشتی فرآیند تولید تا عرضه برشمرد.

وی استقبال تولیدکنندگان مرغ گوشتی از این طرح را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای مصلحت ملی و منافع اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صورت می گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، اصلاح سن پرورش و وزن استاندارد مرغ گوشتی را برای دستیابی بیشتر به بازارهای جهانی اجتناب ناپذیر و مهم دانست و گفت: در تجارت جهانی، گوشت مرغ با حداکثر وزن ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ گرم مبادله می شود، در حالی که در واحدهای تولیدی کشور میانگین وزن مرغ بالای دو کیلوگرم است.

وی در عین حال اجرای طرح استاندارد کردن وزن و سن پرورش مرغ گوشتی و گوشت مرغ را در تمام واحدهای پرورش دهنده عملی دانست و بر لزوم فرهنگ سازی موثر و گسترده برای مصرف گوشت مرغ با وزن استاندارد در کشور تاکید کرد.

در این نشست، رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز ضمن تاکید بر همکاری در اجرای این طرح ملی گفت: معاونت امور تولیدات دامی و سازمان دامپزشکی می توانند در اجرای طرح استاندارد کردن وزن و سایز مرغ گوشتی در راستای ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی مطابق با استانداردهای جهانی و تامین سلامت مصرف کنندگان و نیاز امروز صنعت مرغ گوشتی کشور همکاری های موثری داشته باشند.

در پایان این نشست، بر ضرورت اجرای این طرح و همزمان نهادینه شدن الگوی مصرف مرغ استاندارد بین مردم تاکید شد.

این نشست با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور، معاون ترویج سازمان تحقیقات، معاون شرکت پشتیبانی امور دام، مدیر کنترل کیفیت سازمان میادین، مدیران عامل انجمن تولید جوجه یکروزه، اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی، انجمن کشتارگاه ها و صاحب نظران بخش خصوصی و دولتی در معاونت امور تولیدات دامی برگزار شد.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برگرفته سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 22 خرداد 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
خیلی خوبه که این طرح داره در کشور صورت میگیره ، امیدواریم واردات خوراک طیور از این هم کمتر بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین