پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
به گفته نماینده شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هر سال بیش از سه و نیم میلیارد دلار محصولات کشاورزی از ایران صادر می شود که نیمی از آن (بیش از یک و نیم میلیارد دلار) مربوط به صادرات پسته است و این دو منطقه از کشورمان سهم بالایی در تولید و صدور آن دارند.

شعار سال: احمد انارکی محمدی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان انار بیان کرد: در مجموع ۴۷ میلیارد دلار از محل کالاهای غیر نفتی صادرات داریم که سه و نیم میلیارد دلارش مربوط به انواع محصولات کشاورزی و از میزان سهم پسته ۵۰ درصد است.

"سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن پسته از مجموع بیش از ۲۸۰ هزار هکتار باغ در استان کرمان تولید و برداشت می شود که بخش عمده ای از این درآمد به خارج استان یا کشور می رود و صاحبان این محصول درآمد خود را در استان های دیگر سرمایه گذاری می کنند. بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان وجود دارد که سالانه صدور آن ارزی آوری مناسبی برای کشور دارد. "

انارکی محمدی گفت: در شرایط التهاب و بحرانی کشور کسانی که محصولشان را به فروش می رسانند حتماً ارز خود را در شبکه نیمایی کشور ارائه دهند به این نحو که با ارز ۱۳ هزار تومان پسته از کشاورز خریداری و سپس این محصول با ارز هشت هزار تومان به خارج صادر می شود که در این صورت در یک کیلو گرم خرید پسته ۴۰ هزار تومان ضرر به صادرکننده و کشاورز و خریدار می رسد.

وی ادامه داد: لذا چندین بار تذکر دادیم که کشاورز زحمت می کشد و اگر این کار صورت گیرد کشاورزان صدمه می بینند؛ پیشنهاد دادیم که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیارد دلار را از سبد نیمایی خارج کنید تا بخشی از این پیمان سپاری برداشته شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به سرمایه گذاری در بخش صنعت تأکید کرد و افزود: وضعیت پسته انار خوب است، بهترین جا برای سرمایه گذاری در مجتمع مس سرچشمه است و این شرکت بسیاری از خرید هایی که لازم دارد را از داخل تهیه می کند لذا بهتر است کارخانه هایی در انار و رفسنجان راه اندازی شود که هم معضل بیکاری رفع شود و هم نیازهای مس سرچشمه تأمین شود.

وی اظهار داشت: در این رابطه و برای رونق بخشی، همایش سرمایه گذاری و نیازمندی های انار برگزار خواهد شد تا سرمایه گذاری ها به سمت تولید و کارآفرینی هدایت شوند.

به گفته این نماینده مجلس هم اکنون ۱۰ هزار هکتار باغ پسته در انار وجود دارد و ۳۵ درصد از کشاورزان انار باغات خود را بیمه محصولات کشاوری کرده اند.

انار با جمعیت بالغ بر ۳۷ هزار نفر در ۲۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 18 تیر 98، کد مطلب: 83387282: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین