پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
دبیرکل انجمن پسته ایران گفت: سال ۹۶، ۲۰۰هزار تن پسته در کشور تولید شد که از این میزان حدود ۵۰ درصد آن صادر گردید.
شعارسال:دبیرکل انجمن پسته ایران گفت: سال ۹۶، ۲۰۰هزار تن پسته در کشور تولید شد که از این میزان حدود ۵۰ درصد آن صادر گردید.

محمدابراهیم علوی با بیان اینکه سال گذشته سال آور پسته بود، افزود: افزایش تولید همراه با مدیریت مناسب بازار، موجب شد سال خوبی برای صادرات پسته پشت سر بگذاریم و موفق به صادرات 80 هزار تن از این محصول شویم.

وی ادامه داد: البته صادرات پسته تولید سال 96 همچنان ادامه دارد و انتظار می رود تا پایان خرداد سال جاری میزان صادرات این محصول به بیش از رقم اعلام شده برسد.

علوی پیش بینی کرد سال 97 کشور در تولید پسته با کاهش روبه رو شود چرا که وارد سال ناآور درختان این محصول می شویم.

وی یاد آور شد: درختان پسته مانند بسیاری از درختان دیگر دارای سال آور یا On و سال ناآور یا Off هستند.

علوی توضیح داد: سال های آور سال هایی هستند که مقدار محصول بالا است اما، در سال های ناآور درختان پسته تولید قابل قبولی ندارند.

وی کاهش صادرات در سال جاری را با توجه به کاهش تولید اجتناب ناپذیز دانست.

دبیرکل انجمن پسته ایران خواستار برنامه ریزی دولت برای بازار سال جاری پسته در سطح بین المللی و حفظ مشتریان شد.

علوی در پایان تاکید کرد: سال ناآور مساله ای علمی است که می توان آن را مرتفع کرد و لازم است تحقیقات روی این مساله مهم مانند سایر مسایل مربوط به درختان پسته انجام گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار8فروردین 97،کدخبر: 260572 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین