پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۵۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
خبرگزاری رویترز با اشاره به غیرعادی بودن تحریم ظریف، به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داد، آمریکا به خاطر بسته نشدن درهای دیپلماسی تصمیمش برای تحریم وزیر خارجه ایران را فعلا متوقف کرده است.
شعار سال : خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن با اعطای ویزا به «محمد جواد ظریف» وزیرخارجه ایران برای شرکت در نشست هفته جاری سازمان ملل موافقت کرده است و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز آن پذیرفته است.

رویترز نوشت: اگر پامپئو اعطای ویزای سفر به ظریف، دیپلمات و مذاکره کننده ارشد ایران، را رد می‌کرد می‌توانست نشانه‌ای از تلاش آمریکا برای بستن درهای دیپلماسی و منزوی کردن بیشتر ایران باشد.

در 24 ماه ژوئن، «استیو منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ممکن است وزیر خارجه ایران را تا چند هفته دیگر در لیست تحریمهای آمریکا قرار دهند، اقدامی کاملا غیرمعمول که تا کنون از سوی واشنگتن سابقه نداشته است.

یک منبع آگاه آمریکایی به رویترز گفته است که واشنگتن فعلا این تصمیم خود را متوقف کرده است و قصد ندار ظریف را در لیست سیاه قرار دهد.

رویترز در ادامه تاکید کرد که تحریم ظریف از این جهت هم غیرعادی است که تلاشهای آمریکا برای حل و فصل تنشها با تهران را از طریق دیپلماسی با مشکل مواجه می‌کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که عصر دیروز (شنبه) به منظورشرکت در نشست سالانه مقامات عالیرتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، غروب یک شنبه وارد این شهر شد.

وی قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقات های دوجانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستور کار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

ظریف همچنین پس از ونزوئلا به منظور دیدارهای دو جانبه به دو کشور نیکاراگوا و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 24 تیر 98، کد مطلب: 13980424000031 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
خب چرا تحریم کردید طرف و که الان بخواید ویزا بدید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
باید ویزا میدادن حالا که سازمان ملل رو بردن اونجا موظفن به همه سران کشورها ویرا بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین