پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به قلع و قمع صدها درخت ۵۰۰ ساله بلوط در جاده یاسوج-سی سخت واکنش نشان داد و گفت: قانون اجازه نمی‌دهد روند اجرایی پروژه را متوقف کنیم.

شعارسال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به قلع و قمع صدها درخت ۵۰۰ ساله بلوط در جاده یاسوج-سی سخت واکنش نشان داد و گفت: قانون اجازه نمی‌دهد روند اجرایی پروژه را متوقف کنیم.

 22 تیرماه گزارشی با عنوان «فاجعه در کهگیلویه و بویراحمد؛ صد‌ها درخت 500 ساله بلوط قلع و قمع شد+تصاویر» بر روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار گرفت که در فضای مجازی و حقیقی واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است.

غلام‌حسین حکمتیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود راه و شهرسازی بابت قلع و قمع درختان بلوط 500 ساله در مسیر یاسوج یک ساختمان به اداره منابع طبیعی واگذار کرده است، افزود: این موضوع از اساس کذب بوده و صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت وارد شده به درختان بلوط در این مسیر بیش از 50 میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: این مبلغ باید به سازمان منابع طبیعی کشور داده شود و بعد مبلغی از آن به استان اختصاص می‌یابد.

حکمتیان تاکید کرد: طبق قانون منابع طبیعی در هیچ شرایطی نمی‌تواند روند اجرایی پروژه‌های عمرانی-زیرساختی را متوقف کند و تنها باید میزان خسارت را برآورد و اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم انجام شده راه و شهرسازی به عنوان دستگاه مجری راهسازی و پیمانکار باید اقدامات لازم برای کاشت 3 هزار نهال بلوط در مناطق تحت کنترل منابع طبیعی انجام دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که چند درخت 500 ساله بلوط به دلیل اجرای پروژه راهسازی یاسوج-سی سخت قلع و قمع شد، افزود: واقعیت امر آمار دقیق ندارم ولی کمیته فنی تعداد را مشخص کرده است.


شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:24  تیرماه 1398، کدخبر:2054706 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین