پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
سه ماه از انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی می‌گذرد، اما مانند گذشته تریبون زنده صداوسیما در اختیار تولیت آستان قدس رضوی نیست و در این مدت، سخنرانی تولیت این آستان مقدس به‌طور زنده از شبکه‌های صداوسیما پخش نشده است.

شعارسال: سه ماه از انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی می‌گذرد، اما مانند گذشته تریبون زنده صداوسیما در اختیار تولیت آستان قدس رضوی نیست و در این مدت، سخنرانی تولیت این آستان مقدس به‌طور زنده از شبکه‌های صداوسیما پخش نشده است.

حدود سه ماه و نیم از انتصاب رئیس جدید آستان قدس می‌گذرد. نام حجت‌الاسلام احمد مروی و این مجموعه در این ماه‌ها در مقایسه با تولیت سابق آستان قدس، کمتر سرخط اخبار رسانه‌ها قرارگرفته است. این در حالی است که آستان قدس طی سال‌های اخیر، بارها سوژه رسانه‌ها بوده است.

از ابتدای سال جاری، مجموعاً موارد انگشت‌شماری پیش‌آمده است که نام مروی به شکل گسترده در رسانه‌ها مطرح شود. انتصاب او در این سمت، همزمان با سیلی بود که نیمه غربی کشور را در برگرفته بود و انتشار تصاویر تولیت آستان قدس در لرستان و گلستان، حین گفت‌وگو با مردم سیل‌زده و ارائه خدمات به آنها توسط صداوسیما و رسانه‌های دیگر، نشانه‌ای بر حضور رسانه‌ای او بود و اینکه آستان قدس در مرکز توجه‌ها باقی خواهد ماند، اما تب‌وتاب حضور رئیس جدید به‌سرعت کم شد و شرایط به‌گونه دیگری رقم خورد.

مهم‌ترین اخباری که طی این ماه‌ها و به شکل نسبتاً گسترده درباره حجت‌الاسلام مروی به‌واسطه صداوسیما منتشر شده است، می‌توان با انگشت‌های دست شمرد که شامل دیدار وی با رئیس‌جمهوری و گروهی از وزرا، استاندار خراسان، تولیت آستان کاظمین، اصحاب رسانه و رئیس سازمان صداوسیما، مراسم ثبت لوگوی رضوی بر محصولات به نشر وابسته به آستان قدس رضوی می‌شود. علاوه بر این، مهم‌ترین مطلبی که در رسانه‌ها از وی نقل شده است، مربوط به انتقادش از برنامه‌های مذهبی صداوسیما و خلاصه شدن آنها در پوشش برنامه‌های مداحی می‌شود. حتی در روزهای نزدیک به ولادت امام رضا (ع) چندان شاهد حضور و سخنرانی زنده و سراسری وی در رسانه ملی نبودیم.

این در حالی است که در مدت مشابه بعد از انتصاب تولیت پیشین، خبرگزاری صداوسیما حداقل ۱۲ خبر مرتبط با وی را پوشش داده است. علاوه بر این، در بخش‌های مختلف سیما نیز گفت‌وگو، سخنرانی و حتی اقامه نمازش پخش می‌شد. حتی در اتفاقی نادر، آبان ماه سال گذشته سخنرانی وی به‌طور همزمان از سه شبکه یک، دو و قرآن پخش شد. یک جست‌وجوی ساده در آرشیو فیلم‌های این سازمان نیز گویای این نحوه برخورد متفاوت با تولیت پیشین و فعلی است.

البته این تفاوت رویکرد به تولیت رئیسی و مروی محدود به صداوسیما نمی‌شود. دیگر رسانه‌ها نیز اتفاقات خبرسازی چون برکناری برخی از مسئولان این مجموعه در راستای مبارزه با فساد، راه‌اندازی دفاتر استانی، واکنش مسئولان و حجت‌الاسلام رئیسی به بحث عدم پرداخت مالیات توسط این مجموعه و راه‌اندازی تیم حفاظت در آستان قدس را در دستور کار خود قرار داده بودند.

حال این پرسش مطرح می‌شود، آیا باید فرصت بیشتری به صداوسیما، رسانه‌ها و متولی تازه آستان داد تا اخبار این مجموعه به مرکز توجه‌ها بازگردد یا آنکه حضور کمرنگ رسانه‌ای آستان قدس، به سبب چهره کمتر سیاسی حجت‌الاسلام مروی ادامه خواهد یافت؟ البته انتقاد اخیر حجت‌الاسلام مروی نسبت به برنامه‌سازی در سیمای ملی شاید دلیل دیگری برای به حاشیه رانده شدن او در این سمت باشد.


 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار:24  تیر 1398 ، کدخبر: 1279944،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
میگن شاید یک نفر جدید بیاد دیگه برای اعلام دوباره کاری نکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین