پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۱۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
رسول پاپایی مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش درباره کم توجهی به قانون در برخی مدارس هیئت امنایی بویژه در زمینه دریافت خارج از مصوبه هزینه خدمات فوق برنامه در ایام ثبت نام اظهار کرد: هزینه خدمات فوق برنامه در شروع فصل ثبت نام به صورت رسمی ابلاغ می‌شود. مدارس موظف هستند مصوبه شورای آموزش وپرورش درباره هزینه فوق برنامه را در معرض دید عموم قرار دهند.
شعار سال: مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش درباره کم توجهی به قانون در برخی مدارس هیئت امنایی بویژه در زمینه دریافت خارج از مصوبه هزینه خدمات فوق برنامه در ایام ثبت نام اظهار کرد: هزینه خدمات فوق برنامه در شروع فصل ثبت نام به صورت رسمی ابلاغ می‌شود. مدارس موظف هستند مصوبه شورای آموزش وپرورش درباره هزینه فوق برنامه را در معرض دید عموم قرار دهند.
شرکت در فوق برنامه‌های مدارس هیئت امنایی، اجباری نیست
رسول پاپایی، با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی عمدتاً از مزیت آموزشی بهتری نسبت به سایر مدارس برخوردار هستند اما قانع نیستیم و نظارت جدی را بر این مدارس شروع کرده ایم اظهار کرد: تا کنون در ۲۷ استان مدارس به صورت کامل و ۱۰۰ درصد بازدید شده‌اند و مابقی هم در حال انجام است.

وی افزود: نظارت‌ها به خوبی شروع شده و در تهران به صورت ویژه از ابتدای سال تیم‌های بازرسی از سوی ستاد هر هفته به منظور بررسی و سنجش سطح کیفی آموزش و فوق برنامه‌ها به مناطق ۱۹ گانه تهران اعزام می‌شوند و طبق آخرین آمارها بیش از ۱۹۰ مدرسه از ۳۰۰ مدرسه هیئت امنایی در تهران را مورد بازرسی قرار داده‌اند البته علاوه بر تیم‌های نظارتی ستاد، بازرسان خود استان نیز مشغول بررسی و امر نظارت هستند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر جا اشکالات جدی مشاهده شده، برای اصلاح انعکاس داده و مجدد بازرسی برای بررسی اعمال اصلاحات انجام می‌شود اظهار کرد: طرح دیگری تحت عنوان طرح همتا نیز وجود دارد که در ۲۹ استان به طور کامل اجرا شده است و بر اساس آن کارشناسان یک استان به استان دیگر می‌روند و از مدارس هیئت امنایی بازدید می‌کنند.

پاپایی ادامه داد: هدف از این طرح استفاده از تجربیات کاری و خلاقیت در مدارس دیگر است. به این ترتیب کارشناسان تجارب استان دیگر را به استان خود منتقل می‌کنند که فرصت ارزشمندی برای ارتقای مدارس هیئت امنایی است.

وی در ادامه درباره تخلف برخی از مدارس هیئت امنایی بویژه در زمینه دریافت هزینه های خارج از مصوبه خدمات فوق برنامه در ایام ثبت نام اظهار کرد: هزینه خدمات فوق برنامه با تصویب شورای آموزش و پرورش در شروع فصل ثبت نام به صورت رسمی ابلاغ می‌شود. مدارس موظف هستند مصوبه شورا آموزش وپرورش را در خصوص هزینه فوق برنامه را در معرض دید عموم قرار دهند. همچنین اولیا باید در نظر داشته باشند که شرکت در فوق برنامه‌ها اجباری نیست و اختیاری است اما برنامه ریزی مدارس به گونه‌ای است که خانواده ها خودشان تمایل دارند فرزندشان حتماً در برنامه‌ها شرکت کند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر مدرسه‌ای تخلف کرده باشند، خانواده‌ها می‌توانند به حوزه‌های نظارتی ادارات آموزش و پرورش مناطق اطلاع دهند. سال گذشته لغو مجوز هیئت امنایی نداشتیم و تنها به چندین مدرسه تذکر داده شد.

پاپایی همچنین با تاکید بر اینکه مدارس هیئت امنایی آزمون ورودی ندارند؛ درباره مدارس نمونه دولتی دوره متوسطه اول که مقرر شد طبق مصوبه شورای عالی، به هیئت امنایی تبدیل شوند گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی، مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم نداریم و مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم با رعایت ضوابط حاکم بر مدارس هیات امنایی می توانند به شیوه مدیریت هیات امنایی ادامه فعالیت دهند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:26تیر1398،کدخبر:98042513420،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین