پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۲۱۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
مدیر منابع آب شهرستان شمیرانات به آزادسازی ۴۰ هزار متر اراضی در بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: ۷ پل غیرمجاز تخریب و جمع‌آوری شد.

شعارسال: راما حبیبی مدیر منابع آب شهرستان شمیرانات درباره آزادسازی اراضی این شهرستان اظهار کرد: در منطقه آهار، دره نوجوان و کردیان ۴۰ هزار متر اراضی آزادسازی و ۷ پل غیرمجاز تخریب و جمع‌آوری شد.

وی در ادامه افزود: طی چند روز گذشته در روستاهای ای گل و باغ گل منطقه آهار آزادسازی در بستر رودخانه‌ها انجام‌شده و در این مناطق طرح ساماندهی در حال اجرا است.

حبیبی درباره اجرای طرح ساماندهی بیان داشت: بخشی از تصرفاتی که با رودخانه مجاورت دارند آزادسازی و به‌عنوان جاده ساحلی ایفای نقش می‌کنند برای عبور و مرور استفاده و همچنین در مواقع رخداد سیل خسارتی به منازل وارد نمی‌شود.

مدیر امور آب شمیرانات به آزادسازی در منطقه دره نوجوانان و کردیان اشاره و عنوان کرد: در این مناطق ۷ پل سنگین غیرمجاز و غیراستاندارد ساخته‌شده بود که با دستور مراجع قضایی نسبت به تخریب و جمع‌آوری این پل‌ها اقدام شد.

وی درباره علت تخریب پل‌ها مطرح کرد: ۲ اشکال اساسی به این سازه‌ها وارد است اول اینکه مسیر رفت‌وآمدی بود برای گسترش دامنه تصرفات در اطراف رودخانه‌ها و همچنین در مواقع سیل با نگه‌داشتن شاخه‌ها و خار و خاشاک این پل‌ها همانند سد عمل کرده و منجر به پس‌زدگی آب می‌شد.

حبیبی درباره رفع تصرف دیواره‌ها در بستر رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: این تصرفات مجرای آب را تنگ‌تر کرده و از عبور ایمن آب جلوگیری می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25تیر1398 ، کدخبر: 13980425001147: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین