پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
محمدحسن طالبیان در نشست «شب‌ یزد که با موضوع ثبت جهانی این شهر، فرصت‌ها و چالش‌ها» در خانه فرهنگ شهید صدوقی (ره) برگزار شد، افزود: واگذاری طرح‌های فرهنگی و تاریخی برای مرمت و بازسازی در اجرای طرح‌های مشارکتی و جذب بخش خصوصی از برنامه‌های مهم سازمان است.
شعار سال:معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه هم اکنون حدود ۶ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در کشور در حال مرمت است، گفت: حفظ آثار تاریخی بیانگر فرهنگ و تاریخ گذشته است.

 محمدحسن طالبیان در نشست «شب‌ یزد که با موضوع ثبت جهانی این شهر، فرصت‌ها و چالش‌ها» در خانه فرهنگ شهید صدوقی (ره) برگزار شد، افزود: واگذاری طرح‌های فرهنگی و تاریخی برای مرمت و بازسازی در اجرای طرح‌های مشارکتی و جذب بخش خصوصی از برنامه‌های مهم سازمان است.

وی ادامه داد: یک هزار اثر در سطح کشور با مشارکت مالی این سازمان و بقیه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: مرمت، بازسازی و احیای آثار تاریخی و فرهنگی با رعایت حقوق شهروندی، نظارت عالیه علمی به صورت اصولی با بهره‌گری از دیدگاه افراد با تجریه و مشارکت دانشگاهیان در راستای حفظ مواریث گذشتگان و مشارکت علاقه مندان صورت می گیرد.

این مسئول حوزه میراث فرهنگی ایران به اهمیت حفظ بناهای ارزشمند تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ آثار بر جای مانده گذشتگان که نشان دهنده سابقه روشن تاریخ و فرهنگ است، رسالت همگانی است که باید مردم دولت را در انجام ماموریت‌ها یاری دهند.

طالبیان خاطرنشان کرد: آنچه که در مرمت و حفظ آثار تاریخی و فرهنگی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد، استفاده درست از مصالح بومی، حضور همگانی و مشارکت آحاد مردم در کنار برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در حراست از تاریخ و فرهنگ این ملت و کشور است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه یزد از لحاظ بافت تاریخی منحصر به فرد است به ثبت جهانی آن اشاره کرد و بیان داشت: باید این رخداد بزرگ فرهنگی و تاریخی به عنوان یک ارزش اثرگذار همواره ماندگار بماند.

طالبیان اظهار داشت: بعد از ثبت بافت شهر یزد در فهرست جهانی شاهد حضور گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به آن هستیم که خود نشان دهنده اهمیت موضوع و ضرورت حفظ آن است و باید با همکاری بخش‌های مختلف در حفظ آن بیش از گذشته اقدام شود.

به گفته وی اگر یزد هم اکنون با همت و پیگیری بخش‌های مختلف شهر جهانی است باید با برنامه ریزی و اقدام‌های مناسب نسبت به گسترش آن به سایر مناطق که ظرفیت‌های مناسبی دارد به عنون یک الگو اقدام‌های لازم انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: ثبت آثار تاریخی و فرهنگی متعدد کشور مثل بافت قدیم شهر یزد در فهرست میراث جهانی تبلور تاریخ با سابقه و عزت و امنیت این مرز و بوم است که چشم طمع دشمنان را از آن دور می‌کند.

طالبیان با بیان اینکه یزد بعد از ثبت جهانی در جذب گردشگران داخلی و خارجی در ردیف نخست شهرهای گردشگر پذیر کشور قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و همراهی و پیگیری مسئولان بتوان روز به روز نسبت به حفظ آثار و گسترش صنعت گردشگری با رعایت مقررات و توجه به مسائل فرهنگی و صنایع دستی اقدام مناسب انجام داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:27تیر1398،کدخبر: 787157،www.irna.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین