پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
نمایندگان مجلس کلیات طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی - فرهنگی را تصویب کردند.حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس به عنوان نخستین مخالف این طرح گفت: مواد گوناگون در این طرح ذکر شده که از جهت تأمین منابع مالی دستگاه‌های اجرایی مغایر با اصل (75) است؛ همچنین باید از ارائه طرح‌هایی که منجر به قانون‌نویسی اضافه می‌شود جلوگیری کرد.

شعار سالنمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 15 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی - فرهنگی را با 138 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس به عنوان نخستین مخالف این طرح گفت: مواد گوناگون در این طرح ذکر شده که از جهت تأمین منابع مالی دستگاه‌های اجرایی مغایر با اصل (75) است؛ همچنین باید از ارائه طرح‌هایی که منجر به قانون‌نویسی اضافه می‌شود جلوگیری کرد.

احمد بیگدلی نماینده خدابنده در مجلس به عنوان موافق این طرح با تأکید بر توانمندسازی بهره‌برداران بافت‌های تاریخی عنوان کرد: لازم است تمدن ایرانی و اسلامی حفظ شود که در این زمینه بناهای مذهبی و تاریخی نیازمند حراست و حفاظت هستند که قوانین موجود پاسخگوی آن نبوده لذا این طرح، سازمان میراث را با همکاری وزارتخانه‌های کشور و راه مکلف به ارتقاء کیفی ساکنین بافت‌های تاریخی نیز کرده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس به عنوان دومین مخالف این طرح اظهار داشت: این طرح باعث می‌شود به نظرات شورای شهر وقعی نهاده نشده و سازمان میراث به جای شهرداری و شورا برای بافت‌های تاریخی تصمیم‌گیری می‌کند که در تعارض با منافع مردم است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در مجلس نیز با تأکید بر اهمیت این طرح برای توانمندسازی مالکان که توانایی مرمت بافت‌های تاریخی تحت پوشش خود را ندارند، ابراز داشت: در این طرح سازمان میراث و سایر دستگاه‌ها برای حفاظت و مرمت بافت‌های تاریخی هماهنگ شده‌اند و دغدغه ما در شرایط اقتصادی کنونی این است که نکات قانونی مبهم در حوزه حفاظت از بناهای تاریخی رفع ابهام شود.

علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان به عنوان مخالف این طرح بیان داشت: جمعیت ساکن بافت‌های تاریخی از افراد طبقه ضعیف جامعه هستند که بانک‌ها برای مرمت این بافت‌ها به آنها تسهیلاتی نمی‌دهد و همچنین به آثار منقول و غیرمنقول از سوی شهرداری‌ها اعتبار داده نمی‌شود و این طرح چندان کمکی نخواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 98، کد خبر: 19355، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین